وزیر نیرو در سفر به كردستان:

۲۴۰۰ پروژه آب و برق در كشور در دست اجراست

۲۴۰۰ پروژه آب و برق در كشور در دست اجراست ام آی جی تی: وزیر نیرو اظهار داشت: ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه در بخش های آب، برق و آب و فاضلاب در مناطق مختلف كشور در دست اجراست كه این پروژه ها به صورت میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارند.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، رضا اردكانیان در حاشیه مراسم افتتاح سد عباس آباد بانه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار نمود: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های در دست اقدام هزینه شده و ۱۳ هزار میلیارد هم برای تكمیل آنها نیاز است كه مطابق برنامه زمان بندی بخش زیاد آنها تا آخر دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: مطابق برنامه تفصیلی انجام شده در سال آینده پنج هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در كشور تولید می گردد و در مورد آب هم مطالعات كاملی انجام گرفته كه بر طبق این برنامه ها، نیازهای كردستان هم به دقت بررسی شده است.
اردكانیان تصریح كرد: آب به صورت استانی تخصیص داده نمی گردد، بلكه آب برای مصارف شرب، صنعت، كشاورزی و اولویت های مورد نظر اختصاص می یابد كه در مورد تخصیص آب، مصارف ضروری كردستان مورد توجه قرار می گیرد و تامین می گردد.
وی با اشاره به اینكه سد عباس آباد بانه آب شرب این شهر را تا سال ۱۴۲۵ تامین می كند، اظهار داشت: در این سفر هفت پروژه در حوزه آب و برق راه اندازی شد كه سد عباس آباد مهمترین آن است كه برای اجرای آن یك هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
وزیر نیرو با اشاره به اینكه برای پروژه های كه در این سفر افتتاح می گردد ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: شش پروژه مربوط به صنعت برق است كه در شهرهای قروه، مریوان و كامیاران به بهره برداری رسیدند تا شبكه برق مطمئن تری برای مصارف مختلف فراهم نمایند.
وی اظهار داشت: عملیات اجرایی سه طرح برق رسانی دیگر در سنندج، قروه و كامیاران هم امروز آغاز می گردد كه برابر برنامه طراحی شده، ۶۰۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه خواهد شد.
اردكانیان اظهار نمود: سدهای بزرگ آزاد سنندج، چراغ ویس سقز و ژاوه سنندج یك میلیارد مكعب آب را مهار می كنند كه این منابع آبی به مصارف برنامه ریزی شده اختصاص می یابد ضمن اینكه ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه ها در نظر گرفته شده است.
وزیر نیرو تصریح كرد: با عنایت به اینكه استان كردستان با بخشی از كشور عراق همجوار است امكان صادرات برق به این كشور در این استان فراهم است، ازاین رو تقویت زیرساخت های برق در كردستان ضروری می باشد.




1397/06/16
21:55:43
5.0 / 5
4820
تگهای خبر: آب , تولید , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز