شركت ملی نفتكش:

احتمال گروگانگیری سرنشینان سانچی صفر است

احتمال گروگانگیری سرنشینان سانچی صفر است به گزارش ام آی جی تی در ایام اخیر تماسهای مشكوكی با چند خانواده شهدای سانچی گرفته شده و در این تماس ها ادعا شده است كه خدمه سانچی زنده بوده و گروگان گرفته شده اند. در این راستا، رئیس امور بیمه و دعاوی شركت ملی نفتكش توضیحاتی را ارائه نمود.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، علیرضا نوذری امینی در توضیح مساله تماسهای مشكوك با گروهی از خانواده شهدای سانچی و ادعای زنده بودن و گروگان گرفته شدن خدمه كشتی اظهار داشت: اولاً هدف گروگانگیری چه چیزی می تواند باشد؟ دوم این كه چرا پس از گذشت یك سال از سانحه، هیچ خبر، نشانه و علائمی از گروگانگیران وجود ندارد و هیچ درخواستی عنوان نشده است؟ سوم این كه مطابق بررسی های دقیق اطلاعات جعبه سیاه سانچی، جعبه سیاه كشتی كریستال و حتی جعبه های سیاه كشتی های اطراف سانحه و جست وجوی وسیع محل سانحه تا ابعاد وسیع هیچ نشانه ای از خروج خدمه كشتی وجود ندارد، پس چگونه امكان دارد این خدمه به گروگان گرفته شده باشند؟ نكته چهارم این است كه چرا اغلب خانواده ها كه با مبحث شهادت عزیزانشان كنار آمده اند، این ادعاها را مطرح نمی كنند و هیچ تماسی با آنها گرفته نمی گردد و این مورد فقط از جانب چند خانواده مطرح می شود؟
وی بررسی موضوعات گروگانگیری و ابعاد امنیتی و پلیسی این مساله را به عرضه نظرات كارشناسی مراجع ذی صلاح امنیتی و انتظامی موكول كرد و اظهار داشت: طبیعی است كه با این حجم از شایعاتی كه درباره سانحه سانچی به وجود آمده بود، پرداختن به موضوعاتی از قبیل گروگانگیری هم باید با لحاظ كردن مسائل، ابعاد فنی و كارشناسی و استناد به شواهد موجود، سانحه بررسی شود و اظهارنظر در این باره با عنایت به مستنداتی كه از روزهای وقوع سانحه و هشت روز سوختن كشتی در دمای ۹۰۰ درجه ای وجود دارد، صورت گیرد.
رئیس امور بیمه و دعاوی شركت ملی نفتكش درباره برگزاری جلسات كارشناسی و توجیهی برای خانواده های سانچی اظهار نمود: ما از روزهای اول سانحه تابحال مرتباً جلسات كارشناسی و اطلاع رسانی در زمینه پاسخ به سوالات خانواده ها را در دستور كار داشته و داریم. اغلب خانوادها با عنایت به توضیحات موجود و عرضه نتایج به دست آمده از تحقیقات، در این زمینه قانع شدند و فقط چند خانواده حاضر به پذیرش شهادت عزیزانشان نشدند.
نوذری افزود: آخرین جلسه ای كه داشتیم، همین دو ماه پیش بود كه در آن همه ارگان ها، نهادها، افراد، تیم ها، كارشناسان و مسئولین حاضر در سانحه سانچی و روزهای وقوع و غرق شدن سانچی را گرد هم آوردیم و نشست جامعی در این زمینه برگزار كردیم. ما برای این نشست، هیچ سقف زمانی قائل نشدیم و طی این جلسه ۱۰ ساعته به همه سوالات و ابهامات خانواده های محترم پاسخ گفته شد. در این نشست صوت جعبه سیاه سانچی هم به درخواست خود خانواده ها پخش گردید. علیرغم دعوت گسترده و برگزاری این جلسه كارشناسی به صورت جامع، این چند خانواده كه ادعای گروگان گرفته شدن خدمه سانچی را دارند، حاضر به حضور در این جلسه و دریافت پاسخ سوالات و ابهامات خود نشدند.
رئیس امور بیمه و دعاوی شركت ملی نفتكش، درباره مبحث غواصی و تفحص پیكر شهدا هم خاطرنشان كرد: از همان ساعات اولیه وقوع این سانحه، به تمام شركت های معتبر دنیا اعلام كردیم كه هر شركتی كه می تواند بحث غواصی و تفحص را انجام دهد؛ ما بدون هیچ محدودیتی در هزینه با آنها قرارداد خواهیم بست. با مجرب ترین تیم های داخلی و بین المللی قرارداد بستیم و كارشناسان سابق شركت اسمیت، بعنوان بهترین شركت امداد و نجات دریایی دنیا را به استخدام خود درآوردیم.
نوذری اضافه كرد: تیم های غواصی و عملیات زیر آبی بیشتر از ۵۰ روز در محل سانحه به انجام عملیات غواصی و ارسال ربات زیر آبی به منظور تصویربرداری از لاشه كشتی و بررسی ابعاد مختلف مربوط به انجام عملیات تفحص شهدا، برش زدن كشتی، ورود به كشتی و.. پرداختند.
وی خاطرنشان كرد: در نامه مكتوبی كه از جانب "هانس وان رویج" و "جیكوب هاگن دراپ" اعضای سابق تیم عملیات شركت اسمیت به شركت ملی نفتكش ارسال شده است، بعد از بررسی همه جانبه و انجام مطالعات تخصصی اعلام شده است كه امكان انجام عملیات تفحص و یا بالا كشیدن لاشه كشتی سانچی وجود ندارد.
نوذری در انتها تصریح كرد: تیم های مجرب كارشناسی داخلی و بین المللی به ما اعلام نمودند كه طبق بررسی كلیه تصاویر دریافتی و با لحاظ تمام شرایط و جوانب حادثه و مدت هشت روزی كه سانچی در آتش با درجه حرارت بیشتر از ۹۰۰ درجه سانتیگراد سوخت و ذوب شدن آن بر اثر حرارت و فشار ناشی از غرق شدن، نمی توان به یافتن نشانه ای از پیكر شهدا امیدوار بود. به عبارت دیگر در شرایط فعلی این كشتی، احتمال موفقیت در یافتن نشانه ای پیكر شهدای سانچی غیرممكن است.
به گزارش روابط عمومی شركت ملی نفتكش ایران، سانچی كه متعلق به شركت ملی نفتكش ایران بوده و در پاناما به ثبت رسیده بود، حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی، به ارزش حدود ۶۰ میلیون دلار متعلق به شركت ملی نفت ایران بود. این میعانات قرار بوده به شركت هانوا توتال كره جنوبی تحویل داده شود. مبدا حركت این نفتكش عسلویه بود و هم نفتكش و هم محموله توسط یك شركت بیمه معتبر بیمه شده بودند. محموله این نفتكش هم به صورت ‪FOB‬ (تحویل در بندر) به شركت كره ای فروخته شده بود.
این نفتكش ۱۶دی ماه سال قبل در آب های چین با كشتی فله برچینی برخورد كرد كه بر اثر این حادثه آتش گرفت و پس از ۹ روز در دریا غرق شد. در این حادثه از ۳۲ خدمه سانچی تنها پیكر سه خدمه پیدا شد.



1397/11/10
01:20:58
5.0 / 5
95
تگهای خبر: آب , بیمه , تخصص , توتال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز