دبیركل اوپك:

تحریم های آمریكا كار اوپك را پیچیده كرد

تحریم های آمریكا كار اوپك را پیچیده كرد ام آی جی تی: دبیركل اوپك اعلام نمود این گروه نگران است تحریم های آمریكا مقابل دو عضو موسس اوپك ( ایران و ونزوئلا)، تلاش های این گروه برای متعادل كردن مجدد و حفظ ثبات بازار را پیچیده كنند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، محمد باركیندو در حاشیه یك كنفرانس نفتی در ریاض به رویترز اظهار داشت: آوریل زمان خوبی برای ارزیابی بازار و گرفتن تصمیم بر اساس آن خواهد بود.

برنامه ریزی یك دیدار دیگر برای اوپك و متحدانش در وین

در این بین، مقامات اوپك به "اس اند پی گلوبال پلاتس" اعلام كردند اوپك مقرر است سپس برگزاری نشست فوق العاده در ایام ۱۷ و ۱۸ آوریل، دیدار دیگری را برای روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن در وین برگزار كند.

تاریخ ۲۵ ژوئن زمان نشست رسمی معمول اوپك خواهد بود و متحدان این گروه باز روز بعد به مذاكرات خواهند پیوست.

ائتلافی متشكل از ۲۴ كشور اوپك و غیراوپك در حال اجرای یك توافق كاهش تولید است كه درانتها ژوئن منقضی می شود.

اعضای این گروه مقرر است در آوریل دیدار فوق العاده برگزار كنند كه بازار بتواند هرگونه تصمیم درباره تمدید مدت كاهش تولید را هضم كند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز چهارشنبه اظهار كرده بود كه احتمال تمدید توافق كاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ وجود دارد. با این همه، ایشان سپس خاطرنشان كرده بود این گروه اطمینان حاصل خواهدنمود كه بازار گرفتار كمبود عرضه غیرضروری نشود. وی در حاشیه كنفرانس نفتی در ریاض در اظهاراتی به شبكه سی ان بی سی گفته بود من به همه شركای خود در سراسر جهان اطمینان می دهم كه ما محتاط مانده ایم و به عوامل و عرضه و تقاضای بازار متمركز هستیم.

اظهارات فالح دو روز سپس توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا منتشر گردید كه بار دیگر به اوپك آگهی داده بود اجازه ندهد قیمت نفت بیش از اندازه افزایش پیدا كند. ترامپ روز دوشنبه در حساب توییتری خود نوشته بود: اوپك لطفاً راحت بگیر. دنیا نمی تواند یك افزایش قیمت دیگر را تحمل كند. این یازدهمین پیامی بود كه رئیس جمهور آمریكا از زمان رسیدن به ریاست جمهوری در توئیتر خطاب به این گروه ارسال كرده بود.

كمیته نظارتی مشترك اوپك و غیراوپك متشكل از شش كشور كه ریاست آن بر عهده عربستان سعودی و روسیه است، مقرر است ۱۸ مارس در جمهوری آذربایجان دیدار كند. این مذاكرات با ابهامات پیرامون نیات آمریكا درباره تمدید معافیت از تحریم ها مقابل صادرات نفت ایران پیچیده خواهد بود. در این بین تولید نفت ونزوئلا باز امكان دارد سپس تحریم های ماه گذشته آمریكا مقابل شركت نفتی دولتی PDVSA، به میزان ۵۰۰ هزار بشكه در روز دیگر كاهش پیدا كند.




1397/12/09
15:53:57
5.0 / 5
4684
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز