ركورد مصرف بنزین در كشور شكسته شد؛

مصرف یك میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز

مصرف یك میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر بنزین در نوروز به گزارش ام آی جی تی مصرف بنزین كل كشور در نوروز ۹۸ با توزیع بیشتر از ۵۰۰ میلیون لیتر بنزین در ۶ روز پایانی تعطیلات سال نو، در مجموع به بیشتر از یك میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر رسید.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام نمود: در فاصله نوزده روزه ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ تا آخر روز ۱۶ فروردین ماه امسال، یك میلیارد و ۸۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در كشور توزیع و مصرف شده كه این مقدار (معادل توزیع میانگین روزانه ۹۷ میلیون و ۴۴۷ هزار لیتر بنزین) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۷ اسفند ۹۶ تا شانزدهم فروردین ۹۷) با یك میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۹۳۰ هزار لیتر، ۱.۹ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، در فاصله روزهای ۱۱ تا ۱۶ فروردین ماه جاری در مجموع ۵۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در كشور توزیع شده كه این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم ۵۳۰ میلیون و ۹۷ هزار لیتر، ۰.۲ درصد افزایش یافته است.
بر پایه آمار عرضه شده از جانب شركت ملی پخش فرآورده های نفتی بیشترین مقدار مصرف بنزین كشور در روزهای نوروز امسال در روز ۲۹ اسفندماه سال ۹۷، ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر به ثبت رسید كه ركوردی بی سابقه است كه مصرف بنزین كشور را به بالاترین حد خود رساند.
در روز سیزدهم فروردین ماه سال ۹۸ هم ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در كشور توزیع شد كه كمترین مقدار مصرف بنزین كشور در فاصله ۱۹ روزه تعطیلات سال نو به شمار می آید.
در سیزدهم فروردین سال ۹۸، ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در كشور مصرف شد كه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۳ فروردین سال ۹۷) با ۷۹ میلیون و ۸ هزار لیتر، ۴.۵ درصد كاهش یافته است.
در روز پایانی تعطیلات نوروزی امسال (۱۶ فروردین ماه ۹۸) ۸۳ میلیون لیتر بنزین در كشور مصرف شد كه این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۶ فروردین ماه ۹۷) با ۸۱ میلیون و ۵۵۴ هزار لیتر، ۱.۷ درصد افزایش یافته است.



1398/01/18
13:20:04
5.0 / 5
4668
تگهای خبر: بنزین , شركت , كشور , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز