مدیرعامل شركت متن در پاسخ به مهر:

۱۰ چاه را در هورالعظیم بستیم، تولید ۲۰ هزار بشكه كم شد

۱۰ چاه را در هورالعظیم بستیم، تولید ۲۰ هزار بشكه كم شد ام آی جی تی: مدیرعامل شركت متن اظهار داشت: حدود ۱۰ تا ۱۲ چاه را به سبب احتیاط از جلوگیری لطمه های زیست محیطی بستیم كه در نتیجه آن، حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار بشكه از تولید كم شد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، تورج دهقانی مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه صنعت نفت ایران ساعاتی قبل در حاشیه بازدید از تمامی حوضچه های هورالعظیم، در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار مهر درباره اینكه آیا نشت نفتی در منطقه هورالعظیم داشته ایم یا خیر؟ گفت: به هیچ عنوان در هیچ كجای هورالعظیم شاهد نشت نفت نبوده ایم و تیرگی هایی كه در فیلم های انتشار یافته اخیر در فضای مجازی به چشم می خورد، جلبك ها هستند. در شرایط حساس كنونی باید وقتمان را صرف تولید و كمك به مردم منطقه كنیم؛ نه مسائل حاشیه ای.
وی اضافه كرد: باید تولید حداكثری از میادین مشترك، تأسیسات نفتی، سهولت زندگی مردم ساكن در منطقه و همین طور سلامت محیط زیست منطقه را حفظ نماییم كه با عنایت به شرایط موجود، تا حد زیادی موفق بودیم و تا حد ممكن تلاش خودرا كردیم.
این مقام مسئول در پاسخ به پرسش دیگر مهر در خصوص اینكه چه تعداد چاه در هورالعظیم بسته شده است؟ اشاره كرد: برای پیشگیری از ایجاد لطمه های زیست محیطی، حدود ۱۰ تا ۱۲ حلقه چاه را بستیم كه در نتیجه آن، حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار بشكه در روز، از تولید این میدان كم شده است اما باید توجه داشت كه بسته شدن این چاه ها به سبب مشكلات فنی در تولید نبوده و علت بسته شدن آن، احتیاط در پیشگیری از لطمه های زیست محیطی بوده است.
به گفته دهقانی، ۷۰ تا ۸۰ درصد هورالعظیم، دو سال است كه پرآب است و هیچ مانعی برای گردش آب در آن وجود نداشته است. در سیلاب اخیر باز تمامی حوضچه ها باز بودند و حتی حوضچه های ۴ و ۵ كه گفته می شد وزارت نفت از گشایش آن برای ورود آب سیلاب جلوگیری می كند، تأسیسات نفتی وجود نداشت.
مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه صنعت نفت ایران افزود: با عنایت به شرایط موجود، باید زیرساخت هایمان را برمبنای شرایط جدید تغییر دهیم كه نیازمند تأسیسات و تجهیزات خاص است. چونكه در برهه كنونی مهم ترین چالش، جاده ها است و باید این جاده ها به سرعت ترمیم و تقویت و برای بهره برداری طولانی مدت آماده شوند كه این اقدامات در مجموع حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه دربر دارد.
وی با تاكید بر اینكه وزارت نفت هیچ منطقه ای را برای بهره برداری از منابع نفتی، خشك نكرده است، اظهار داشت: در شرایط كنونی، تولید نفت از این منطقه در حالت حداكثری است. آب هور در بالاترین میزان خود و توسعه نفت به صورت پیشگام است.
دهقانی درباره شرایط كشور عراق در بخش دیگر هورالعظیم كه آب به آنجا باز نفوذ كرده است، توضیح داد: در این خصوص اخبار رسمی وجود ندارد اما در برداشت از میدان، ما عقب نیستیم و بطور غیررسمی متوجه شده ایم كه در بخش عراق باز این منطقه نفتی و تولید آن متأثر شده است. در بخش ایران حدود ۱۰۰ درصد هور، آبگیری شده است.
مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه صنعت نفت ایران با بیان اینكه حدود ۷۰ میلیارد بشكه نفت در عمق ۴۰۰۰ متری زمین در منطقه غرب كارون وجود دارد، اضافه كرد: مقرر است در آینده نزدیك به یك میلیون بشكه از این منابع در روز برداشت شود كه بدین سان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد به تولید نفت كشور اضافه می شود. این در شرایطی است كه توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی امسال در برنامه توسعه وزارت نفت می باشد.
وی با اشاره به اینكه مذاكره با شركت ساینوپك چین برای میدان یادآوران و شركت CNPC برای میدان آزادگان شمالی در حال انجام می باشد، اشاره كرد: ۴۰ تا ۵۰ هزار بشكه از میدان یاران جنوبی و ۷ تا ۱۰ هزار بشكه از میدان یادآوران در صورت توسعه، به میزان تولید این منطقه افزوده می شود. حدود ۱۱ دكل در منطقه هورالعظیم در حال انجام عملیات حفاری هستند.

1398/01/30
13:27:21
5.0 / 5
4587
تگهای خبر: آب , تولید , تولید نفت , حفاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز