نقشه آمریكا برای تحریم خط لوله گاز روسیه جدی شد

نقشه آمریكا برای تحریم خط لوله گاز روسیه جدی شد ام آی جی تی: رئیس جمهور آمریكا اعلام نمود سرگرم بررسی تحریم ها مقابل پروژه خط لوله گاز طبیعی ˮنورد استریم 2ˮ است و به آلمان نسبت به وابستگی به واردات از روسیه آگهی داد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در حضور همتای لهستانی خود در كاخ سفید به خبرنگاران اظهار داشت: ما از آلمان در مقابل روسیه حمایت می نماییم و روسیه میلیاردها و میلیاردها دلار از آلمان می گیرد.

"نورد استریم ۲" خط لوله گاز به مسافت ۱۲۲۲ كیلومتر برای انتقال گاز از روسیه به آلمان بوسیله بستر دریای بالتیك است و ظرفیت خط لوله فعلی نورد استریم را دو برابر خواهدنمود اما این پروژه در اروپا شكاف انداخته است. كشورهای اروپای شرقی، شمالی و حوزه دریای بالتیك نگران افزایش نفوذ اقتصادی روسیه بر اروپا بواسطه این خط لوله هستند. اما خیلی از سیاستمداران و شركت های انرژی در آلمان از خط لوله "نورد استریم ۲" حمایت می كنند برای اینكه آلمان كه بزرگترین اقتصاد اروپاست و درصدد كنار گذاشتن استفاده از زغال سنگ و انرژی هسته ای است، به تأمین باثبات گاز نیاز دارد.

پروژه ساخت این خط لوله توسط شركت گازپروم روسیه اجرا می شود و ۵۰ درصد از تأمین مالی آنرا شركت یونیپر و وینترشال باسف آلمان، شركت انگلیسی-هلندی شل و انژی فرانسه برعهده دارند.

ریك پری، وزیر انرژی آمریكا ماه گذشته گفته بود لایحه تحریم ها برای شركت هایی كه در این پروژه حضور دارند، محدودیت قائل خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، هر گونه تحریم شركت های اروپایی مشاركت كننده در این پروژه، اختلاف آمریكا با كشورهایی شامل آلمان، اتریش و فرانسه را افزایش خواهد داد. بااینكه ترامپ بابت سیاسی كردن این خط لوله آماج انتقاد قرار گرفته است، اما رؤسای جمهور سابق آمریكا شامل باراك اوباما و جورج دبلیو بوش نیز به سبب نگرانی های امنیتی با این خط لوله مخالف بودند. واشنگتن این خط لوله را یك تهدید امنیتی می داند و مدعی است به روسیه این فرصت را می دهد تا تجهیزات شنود زیردریایی مانند دستگاه های استراق سمع را در دریای بالتیك نصب كند.
ایگور سچین، مدیرعامل شركت روس نفت اخیراً در واكنش به اظهارات مقامات آمریكایی درباره مسائل گازی گفته است مولكول های انرژی آمریكا و روسیه یكسان است اما انرژی روسیه ۳۰ درصد ارزان تر است. آمریكا از انرژی بعنوان یك سلاح سیاسی استفاده می نماید و دوران طلایی انرژی آمریكا به دوران استعمار انرژی برای سایر كشورها تبدیل گشته است.





منبع:

1398/03/23
18:24:52
5.0 / 5
4609
تگهای خبر: انرژی , تحریم , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز