جهش قیمت نفت با امیدواری بازار به كاهش تولید

جهش قیمت نفت با امیدواری بازار به كاهش تولید ام آی جی تی: قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه با این انتظار كه قیمت های پایین تر امكان دارد به كاهش تولید منجر شود، بیشتر از یك دلار افزایش یافت و قسمتی از افت پنج درصدی روز گذشته را جبران كرد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت یك دلار و ۵۲ سنت یا ۲.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۷ دلار و ۷۵ سنت در هر بشكه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریكا یك دلار و ۵۱ سنت یا ۲.۹۶ درصد افزایش پیدا كرد و به ۵۲ دلار و ۶۰ سنت در هر بشكه رسید.

هر دو قیمت پایه روز گذشته بعد از انتشار آمار رسمی كه رشد غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریكا را نشان داد و به نگرانی ها نسبت به لطمه دیدن تقاضا از جنگ تجاری آمریكا و چین افزود، به پایین ترین حد خود از ژانویه سقوط كرده بودند.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریكا نشان داد ذخایر نفت آمریكا در هفته منتهی به دوم اوت به میزان ۲.۴ میلیون بشكه رشد كرده در صورتیكه تحلیلگران كاهش ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشكه را پیش بینی كرده بودند. ذخایر نفت در كاشینگ اوكلاهاما كه هاب تحویل معاملات نفت می باشد، به میزان ۱.۵۰ میلیون بشكه كاهش پیدا كرد.

تحلیلگران می گویند قیمت ها به سبب انتظار بازار برای اقدام عربستان سعودی و سایر كشورهای عضو اوپك برای پایین بردن تولید و پشتیبانی از قیمت ها، بالا رفته است.

بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی به نقل از یكی از مقامات سعودی نوشت: این كشور سرگرم مذاكره با سایر تولیدكنندگان برای متوقف كردن روند نزولی قیمت نفت می باشد.
اوپك، روسیه و شماری دیگر از كشورهای غیرعضو اوپك در قالب ائتلافی معروف به اوپك پلاس، در ژوییه توافق كردند كاهش تولید ۱.۲ میلیون بشكه در روز را تا اختتام سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تمدید كنند.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار كه این ارز را در مقابل سبدی از شش ارز بزرگ می سنجد، از ۳۱ ژوییه كه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا اعلام نمود از اول سپتامبر، روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات كالای چینی تعرفه ۱۰ درصدی وضع می كند، یك درصد سقوط كرده است.





منبع:

1398/05/18
16:19:00
5.0 / 5
4365
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تولید , قیمت نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز