قیمت نفت عربستان برای آسیا گران تر می شود

قیمت نفت عربستان برای آسیا گران تر می شود ام آی جی تی: پیش بینی می شود بعد از حملاتی كه ماه میلادی گذشته به تاسیسات نفتی عربستان سعودی صورت گرفت و به افزایش قیمت های پایه خاورمیانه منجر گردید، قیمت فروش رسمی نفت این كشور به آسیا در نوامبر افزایش پیدا كند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، نظرسنجی رویترز از پنج پالایشگاه آسیایی نشان داد انتظار می رود قیمت فروش رسمی گرید نفتی سبك "عرب لایت" در نوامبر حداقل ۵۰ سنت در هر بشكه نسبت به ماه قبل از آن افزایش پیدا كند كه بالاترین حد قیمت از ژوییه خواهد بود.

حملات هوایی كه ۱۴ سپتامبر مقابل تاسیسات پالایش نفت مهم عربستان سعودی انجام گرفت، موجب شد تولید گریدهای نفتی "عرب لایت" و "عرب اكسترا لایت" نیمی یا معادل ۵.۷ میلیون بشكه در روز كاهش پیدا كند.

این اختلال شركت نفتی دولتی آرامكوی سعودی را واداشت از ذخایر خود نفت برداشت كند و گریدهای نفتی كه قرار بود به مشتریان تحویل دهد را تغییر داده و زمان بارگیری محموله های نفتی را به تاخیر بیاندازد. همین طور تولید پالایشگاههای داخلی كاهش پیدا كرد تا نفت قراردادی مشتریان آرامكو تامین گردد.

قیمت نفت موربان كه شاخص قیمتهای نفت سبك در آسیا است، بعد از این حملات به بالاترین حد از سال ۲۰۱۳ صعود كرده بود.

با این حال منابع آگاه خاطرنشان كردند ازسرگیری سریع تولید نفت عربستان سعودی موجب شد انتظارات نسبت به افزایش قیمت ها تعدیل شود.

یك منبع مطلع در یك پالایشگاه شمال آسیا به رویترز اظهار داشت: اگر افزایش قیمت نفت سبك عربستان سعودی بالاتر از ۵۰ سنت پیش بینی شده باشد، این دیدگاه كه تولید نفت این كشور بطور كامل احیا نشده است را تقویت می كند.

شركت كنندگان در نظرسنجی رویترز اظهار نمود پیش بینی قیمت فروش رسمی نفت سنگین عربستان برای نوامبر به سبب نوسان بازار و تامین نفت سنگین بیشتر از طرف عربستان برای بعضی از خریداران آسیایی، دشوارتر است.

بر اساس گزارش رویترز، شركت آرامكو قیمت نفت خام خودرا بر اساس نظرخواهی از مشتریانش و بعد از محاسبه تغییرات ارزش نفت طی یك ماه گذشته بر اساس بازدهی و قیمت محصولات تعیین می كند.





منبع:

1398/07/12
20:20:40
5.0 / 5
4396
تگهای خبر: پالایشگاه , تولید , تولید نفت , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز