یك مقام مسئول عنوان كرد؛

تولید بشكه های میعانات گازی پارس جنوبی

تولید بشكه های میعانات گازی پارس جنوبی به گزارش ام آی جی تی سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی اظهار داشت فاز ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی با دریافت ۶/۵۶ میلیون متر مكعب در روز بیش از ۵۰ میلیون متر مكعب گاز شیرین تولید می نماید.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از شركت مجتمع گازی پارس جنوبی، احمد ولی پور با بیان اینكه این پالایشگاه دارای طراحی كاملی است، گفت: با تكمیل تمام بخش های فاز ۱۵ و ۱۶ شاهد افزایشی چشمگیر در تولید سایر فرآورده های تولیدی از گاز در پارس جنوبی خواهیم بود.
وی افزود: این پالایشگاه توان تولید روزانه ۷۵ هزار بشكه میعانات گازی دارد، كه دارای ارزش بسیار بالایی است و می تواند خوراك پالایشگاه های داخلی بوده و یا برای صادرات به خارج از كشور ارسال شود.
به گفته ولی پور فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به زودی با رسیدن به ظرفیت كامل روزانه بیش از ۲ هزار و ۷۴۰ تن اتان تولید می كنند و در اختیار پتروشیمی های كشور و سایر مصرف كنندگان قرار خواهند داد.
سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی ظرفیت تولید پروپان این پالایشگاه را روزانه ۲ هزار و ۱۹۷ تن عنوان كرد و گفت: فازهای ۱۵ و ۱۶ توان تولید یك هزار و ۳۶۶ تن بوتان را در روز نیز دارا هستند و ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه نیز روزانه ۴۰۰ تن است.
گفتنی است، چندی پیش اولین محموله گاز مایع فازهای ۱۵ و ۱۶ با بالاترین كیفیت برای صادرات به مبادی خروجی ارسال شد.

 

1396/05/15
00:31:29
5.0 / 5
4979
تگهای خبر: گاز , پالایشگاه , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز