نفت برای صعود قیمت فضا ندارد

نفت برای صعود قیمت فضا ندارد به گزارش ام آی جی تی نظرسنجی ماهانه رویترز از اقتصاددانان و تحلیل گران نشان داد ابهام پیرامون اقتصاد جهانی و رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده همچنان قیمتها را تحت فشار كاهشی قرار خواهد داد چونكه اشباع عرضه احیانا ادامه پیدا می كند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، ۴۲ كارشناس در نظرسنجی رویترز پیشبینی كردند قیمت هر بشكه نفت برنت در سال ۲۰۲۰ به صورت میانگین ۶۲ دلار و ۵۰ سنت خواهند كرد كه در مقایسه با قیمت ۶۲ دلار و ۳۸ سنت پیشبینی شده در نظرسنجی قبلی رویترز اندكی بالاتر است.

همچنین اقتصاددانان قیمت هر بشكه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریكا در سال میلادی آینده را ۵۷ دلار و ۳۰ سنت در هر بشكه پیشبینی كردند كه اندكی بالاتر از ۵۶ دلار و ۹۸ سنت در نظرسنجی قبلی بود.

نفت وست تگزاس اینترمدیت در معاملات روز جمعه ۵۸ دلار و نفت برنت ۶۲ دلار و ۸۸ سنت بود.

این تحلیل گران رشد تقاضا برای نفت در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را به علت رشد اقتصادی كمتر، ضعیف پیشبینی كردند. از جانب دیگر اغلب آنها توافق داشتند كه نفت زیادی در بازار وجود دارد. رشد تقاضا امكان دارد بین ۸۰۰ هزار بشكه در روز تا ۱.۴ میلیون بشكه در روز باشد.

پیش بینی می شود رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی آینده بالاتر از روند رشد امسال باشد اما عرضه نفت از جانب تولیدكنندگانی كه در توافق محدودیت عرضه اوپك پلاس مشاركت ندارند مانند آمریكا، برزیل و نروژ سریعتر از رشد تقاضا بوده و تلاشهای این گروه برای متعادل كردن بازار را تضعیف می كند.

آژانس بین المللی انرژی پیشبینی كرده كه تولید كشورهای غیراوپك به میزان ۲.۳ میلیون بشكه در روز در سال ۲۰۲۰ رشد خواهد نمود در حالیكه رشد تقاضا برای نفت ۱.۲ میلیون بشكه در روز پیشبینی شده است.

در نظرسنجی رویترز كه یك هفته قبل از برگزاری نشست رسمی اوپك پلاس در وین انجام شد، اغلب كارشناسان انتظار دارند اوپك و شركای غیراوپك كه در راس آنها روسیه قرار دارند با تمدید پیمان محدودیت عرضه موافقت كنند اما تصویب كاهش بیشتر تولید بعید خواهد بود چونكه عربستان سعودی علاقه ای به قربانی كردن بیشتر سهم بازار ندارد.

كارولین بین، تحلیلگر شركت كپیتال اكونومیكس به رویترز اظهار داشت: انتظار می رود روسیه به همراهی با اوپك ادامه دهد اما همچنان بالاتر از سهمیه خود نفت تولید خواهد نمود.




1398/09/09
15:16:01
5.0 / 5
4292
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز