یك مقام مسئول اعلام كرد:

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری برای تولید سوخت كم گوگرد كشتی ها

سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون دلاری برای تولید سوخت كم گوگرد كشتی ها به گزارش ام آی جی تی یك مقام مسئول در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: در جهت تولید گازوئیل كم گوگرد مطابق استاندارد IMO تا سال ۲۰۲۰ میلادی، پروژه ای را كلید زدیم كه سال آینده به بهره برداری می رسد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، تقی صانعی، مدیرعامل یك واحد پتروشیمی های كشور در نشست خبری، با اشاره به اینكه برای تولید گازوئیل یورو ۶ طرحی را تحت عنوان شیرین سازی برش های سنگین كلید زده ایم، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه، مبادرت به مناقصه كرده و انتخاب پیمانكار آن، در دست مناقصه است كه تا آخر سال جاری، برنده مناقصه مشخص می شود و از آغاز سال آینده، اجرای این طرح را آغاز می نماییم.
وی اضافه كرد: در نتیجه اجرای چنین طرحی، گوگرد گازوئیل تولیدی به ۱۰ تا ۵۰ پی پی ام خواهد رسید كه در تامین سوخت مورد نیاز در كشور یا استفاده در زنجیره تولید محصولات پایین دستی، به كار می آید.
به گفته این مقام مسئول، با عنایت به اینكه از آغاز ژانویه ۲۰۲۰ میلادی طبق استانداردهای IMO، كشتی ها امكان استفاده از سوخت گازوئیلی با درصد گوگرد بالا را ندارند، اجرای چنین طرحی می تواند به كمك تامین سوخت داخلی مطابق با این استاندارد بین المللی بیاید.
وی سرمایه لازم برای اجرایی شدن این طرح را ۱۲۰ میلیون دلار اعلام نمود و افزود: یكی دیگر از پروژه های در دست طراحی و اجرا را می توان صفر كردن فلرینگ گاز دانست كه در نتیجه چنین طرحی، شاهد كاهش مصرف گاز و افزایش تولید ال پی جی هستیم و البته صفر شدن گاز فلر، از دیگر دستاوردهای این طرح است.
صانعی با اشاره به اینكه طی سالهای گذشته، همه پتروشیمی ها به شكلی با كمبود خوراك روبرو بوده اند، تصریح كرد: برای برطرف شدن چنین مشكلی و تامین پایدار خوراك مورد استفاده این واحدها، پروژه ای اجرا شد كه بر مبنای آن، این پتروشیمی به تمام پالایشگاههای پارس جنوبی متصل شد؛ البته حالا به همه فازهای پارس جنوبی متصل هستیم و مشكلی در تامین خوراك اولیه وجود ندارد.
وی میزان مصرف خوراك این پتروشیمی را ۱۰۰ هزار بشكه در روز دانست و افزود: دو پروژه برای افزایش تولید پارازایلن و بنزین تعریف شده كه در مجموع باعث افزایش ۲۰ درصدی تولید پارازایلن و افزایش تولید ۱۰ درصدی بنزن می شود.
براساس گفته های صانعی، تخفیفی در قیمت خوراك دریافتی نداریم و نرخ خوراك معادل ۹۵ درصد فوب خلیج فارس است.

1398/09/20
21:36:39
5.0 / 5
4387
تگهای خبر: بنزین , پالایشگاه , پتروشیمی , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز