وزیر نیرو خبر داد

اجرای 54 پروژه بزرگ آبی و برقی در استان كرمان

اجرای 54 پروژه بزرگ آبی و برقی در استان كرمان به گزارش ام آی جی تی ایسنا/كرمان وزیر نیرو با اشاره به 54 پروژه بزرگ نیمه تمام در بخش های آب و برق و آب و فاضلاب شهر و روستایی استان كرمان با 40 درصد پیشرفت فیزیكی اظهار داشت: طرح های توسعه با وجود همه تحریم ها، به خوبی در كشور در چرخش هستند كه نمونه مشهود آنرا می توان به سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد تومانی این 54 پروژه در استان كرمان اشاره نمود كه در این راستا با تنوع بخشی به منابع مالی به ویژه ساز و كارهایی كه در بودجه پیش بینی خواهد شد، سرعت كار این پروژه ها نیز افزایش پیدا خواهدنمود.


"رضا اركانیان" عصر امروز ۹ دی ماه در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ماهان اظهار داشت: در ادامه پویش هر هفته الف_ب_ ایران، دو طرح صنعت برق با سرمایه گذاری ۴۷۶ میلیارد تومان در استان كرمان افتتاح شده كه یكی از آنها در رفسنجان و در ماهان نیروگاه بزرگ ۱۰ مگاواتی خورشیدی است.
وی افزود: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی كوچك و پشت بامی در مقیاس كیلوات و همین طور نیروگاه های بزرگ مزرعه ای در مقیاس مگاوات در كشور در دستور كار وزارت نیرو قرار گرفته كه در این راستا هم اكنون حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه های تجدیدپذیر در كشور است.
وزیر نیرو اضافه كرد: همین تعداد نیروگاه سبب شده صرفه جویی های چشمگیری در تولید آلاینده ها در سطح كشور داشته باشیم كه در این راستا از تولید حدود ۳ هزار تن آلاینده ها جلوگیری بعمل آمده است.
وی اظهار نمود: با راه اندازی این نیروگاه های خورشیدی حدود یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمكعب گاز طبیعی صرفه جویی خواهد شد و از استفاده حجم زیادی نزدیك به یك هزار میلیارد لیتر آب شیرین كه معمولا در نیروگاه های حرارتی استفاده می شود، جلوگیری و صرفه جویی خواهد شد.
وزیر نیرو با تاكید بر استفاده ویژه از این نوع صنعت در استان هایی همچون كرمان با عنایت به تعداد بالای روزهای آفتابی و بالا بودن شدت نور خورشید اظهار داشت: در این راستا مستلزم فعالیت بیشتر بخش خصوصی برای تامین منابع لازم جهت عقد قراردادهای خرید تضمینی اینگونه نیروگاه ها هستیم.
اردكانیان اشاره كرد: راه اندازی این نیروگاه ها همان طوركه در تولید انرژی نقش موثری دارد در بحث رونق اقتصادی، اشتعال زایی مستقیم و غیر مستقیم نیز سهم و نقش موثری خواهد داشت.
وی با اشاره به ۵۴ پروژه بزرگ نیمه تمام در بخش های آب و برق و آب و فاضلاب شهر و روستایی استان كرمان با ۴۰ درصد متوسط پیشرفت فیزیكی اظهار داشت: طرح های توسعه با وجود همه تحریم ها، به خوبی در كشور در چرخش هستند كه نمونه مشهود آنرا می توان به سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی این ۵۴ پروژه در استان كرمان اشاره نمود كه در این راستا با تنوع بخشی به منابع مالی به ویژه ساز و كارهایی كه در بودجه پیش بینی خواهد شد، سرعت كار این پروژه ها نیز افزایش پیدا خواهدنمود.




منبع:

1398/10/09
21:48:55
5.0 / 5
4451
تگهای خبر: آب , انرژی , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز