یخبندان و وزش باد شدید در بعضی نقاط كشور

یخبندان و وزش باد شدید در بعضی نقاط كشور ام آی جی تی: برمبنای اعلام سازمان هواشناسی، با تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز شنبه 19 بهمن ماه تا سه شنبه 22 بهمن ماه شاهد بارش برف، وزش باد شدید، كولاك برف، كاهش محسوس دما، یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی و مسدود شدن برخی راه های روستایی خواهیم بود.


به گزارش سازمان هواشناسی، شنبه ۱۹ بهمن ماه شاهد بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی كردستان و نیمه شمالی كرمانشاه (حداكثر ۳۵ تا ۷۰ سانتیمتر)، یكشنبه بارش برف در مناطق مرتفع استان های گیلان، مازندران و گلستان(حداكثر ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر ) و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، دوشنبه بارش برف در شهرهای گیلان (حداكثر ۳۰ تا ۷۰ سانتیمتر) و ارتفاعات (حداكثر تا ۱۱۰ سانتیمتر)، جنوب آذربایجان غربی (حداكثر ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر )، غرب زنجان و شرق كردستان (حداكثر ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر )، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی (حداكثر ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر ) و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان نیز بارش باران و برف در نیمه غربی مازندران(حداكثر ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر ) خواهد بود كه شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در هرمزگان و جنوب كرمان(حداكثر ۲۰ تا ۳۰ میلمیتر ) نیز خواهیم بود.
سه شنبه بارش برف در گیلان و غرب مازندران (حداكثر ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر ) و ارتفاعات استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب كرمان و نوار غربی سیستان و بلوچستان (حداكثر ۱۰ تا ۳۰ میلیمتر ) رخ خواهد داد كه بر اثر این پدیده ها شاهد یخبندان، لغزندگی و اختلال تردد در معابر شهری و محورهای مواصلاتی همراه با كولاك برف و كاهش دید و مسدود شدن برخی راه های روستایی این مناطق خواهیم بود. بدین سبب سفارش می شود تا در تردد شهری و جاده ای احتیاط لازم صورت گیرد، خودرو ها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند، همین طور مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل های انرژی، نمك پاشی، برف روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه فراموش نشود.

همین طور شنبه ۱۹ بهمن ماه شاهد شروع وزش باد شدید (۵۰ تا ۸۰ كیلومتر بر ساعت) در استان های اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، لرستان، همدان و مركزی خواهیم بود كه با گرد و خاك هم راه است. همین طور این شرایط در قم، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی و شمال فارس نیز پیش بینی شده است. یكشنبه كردستان، جنوب آذربایجان غربی و جنوب آذربایجان شرقی وزش باد شدید همراه با گرد و خاك خواهد داشت كه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شمال كرمان، سمنان، جنوب اصفهان، شمال فارس، قم و مركزی نیز شاهد چنین شرایطی خواهیم بود.
دوشنبه زنجان و با گردوخاك در شمال فارس، نیمه غربی كرمان و جنوب یزد و سه شنبه البرز و تهران و با گرد و خاك در قم، مركزی، یزد، كرمان، سیستان وبلوچستان و فارس خواهد بود كه سبب لطمه رساندن به گلخانه ها و سازه های موقت می شود، بدین سبب سفارش می شود تمهیدات لازم برای كاهش خسارات محتمل به كار گرفته شود. این شرایط تا اواخر وقت سه شنبه ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.
كاهش محسوس دما
همچنین از یكشنبه ۲۰ بهمن ماه تا سه شنبه ۲۲ بهمن ماه كاهش ناگهانی دما ۱۰تا ۱۵ درجه در استان های واقع در شمال غرب، غرب، مركز، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر و كاهش ۱۵ تا ۲۰ درجه ای دما در استان های واقع در جنوب غرب، از دوشنبه تا چهارشنبه كاهش ناگهانی دما از ۱۰ تا ۱۵درجه در استان های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب رخ می دهد كه سبب سرمازدگی و یخ زدگی در این مناطق می شود كه سفارش می شود مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل های انرژی جدی گرفته شود.



منبع:

1398/11/19
19:52:11
5.0 / 5
4272
تگهای خبر: انرژی , زندگی , سازمان , كشور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز