ثبت یك ركورد جدید برای سقوط قیمت نفت

ثبت یك ركورد جدید برای سقوط قیمت نفت ام آی جی تی: قیمت نفت با گسترش سریع ویروس كرونا و نگرانیها از كندی رشد اقتصادی، در معاملات روز جمعه به پایین ترین حد خود در بیشتر از یك سال قبل رسید و در راه ثبت بزرگترین كاهش هفتگی در بیشتر از چهار سال اخیر قرار گرفت.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت یك دلار و ۳۷ سنت معادل ۲.۷ درصد كم شد و به ۵۰ دلار و ۳۶ سنت در هر بشكه رسید كه پایین ترین قیمت در ۱۴ ماه گذشته بود. قیمت نفت برنت كه روز دوشنبه حدود دو درصد سقوط كرد، از شروع هفته جاری تابحال حدود ۱۳ درصد كاهش نشان میدهد كه بزرگترین كاهش هفتگی از اواسط ژانویه سال ۲۰۱۶ است.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت یك دلار و ۳۳ سنت معادل ۲.۸ درصد كم شد و به ۴۵ دلار و ۷۶ سنت در هر بشكه رسید. قیمت نفت آمریكا از شروع هفته جاری تابحال حدود ۱۴ درصد كاهش داشته كه بزرگترین كاهش هفتگی از ماه مه سال ۲۰۱۱ به این طرف است.

سرمایه گذاران به شدت نگران هستند كه این اپیدمی همه گیر شود برای اینكه این ویروس از مركز شیوع خود در چین به ۴۶ كشور دیگر رسیده است. موارد جدید مبتلاشدن به ویروس كرونا در اقصی نقاط جهان از آمار چین بالاتر رفته است. تابحال بیشتر از ۲۷۰۰ نفر در چین بر اثر مبتلاشدن به بیماری كووید ۱۹ جان باخته اند و ۵۷ مرگ هم در كشورهای دیگر به ثبت رسیده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شركت "اكسی كورپ"، قیمتهای نفت به اخبار پیرامون شیوع ویروس كرونا در نقاط مختلف جهان واكنش نشان داده و گرفتار ریزش شده است.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شركت OANDA نیز در این زمینه اظهار داشت: نفت برنت در پایین ۵۰ دلار در هر بشكه یك سناریوی وحشتناك برای اوپك خواهد بود و ممكنست موجب شود این گروه در نشست آتی خود نوعی واكنش نشان دهد.

بازارهای نفت نسبت به كاهش بیشتر تولید از طرف اعضای اوپك و متحدانشان شامل روسیه امیدوارند.

این گروه كه به اوپك پلاس مشهور است هم اكنون یك پیمان كاهش تولید را اجرا می كند و مقرر است در ایام پنجم و ششم مارس در وین برای بازبینی سیاست تولید خود دیدار كند.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی كه به مذاكره با روسیه درباب سیاست تولید نفت ادامه می دهد، در مارس به سبب تقاضای كمتر، میزان عرضه نفت به چین را حداقل ۵۰۰ هزار بشكه در روز كاهش خواهد داد.





منبع:

1398/12/09
14:42:24
5.0 / 5
3479
تگهای خبر: اوپك , تولید , تولید نفت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز