توقف تولید میدان نفتی مشترك كویت و عربستان

توقف تولید میدان نفتی مشترك كویت و عربستان ام آی جی تی: روزنامه كویتی الرای از توافق میان عربستان سعودی و كویت برای توقف تولید میدان نفتی الخفیج به مدت یك ماه آگاهی داد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، مقامات کویتی درباره این خبر اظهار نظر نکرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی و کویت با سایر اعضای گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید بمنظور مقابله با اشباع عرضه نفت توافق کرده اند. این دو کشور همین طور هفته گذشته اعلام نمودند که به کاهش تولیدشان خواهند افزود. عربستان سعودی در ژوئن یک میلیون بشکه در روز دیگر به کاهش تولید خود اضافه خواهدنمود و امارات متحده عربی و کویت هم اعلام نمودند مجموعا ۱۸۰ هزار بشکه در روز به کاهش تولیدشان اضافه می کنند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی پنج ماه پیش بعد از امضای توافق با کویت که به اختلاف دو کشور درباب فعالیت میادین نفتی منطقه بی طرف تمام کرد، اعلام نموده بود میدان نفتی خفیج که به صورت مشترک با کویت اداره می شود، ۳۲۰ هزار بشکه در روز نفت تا آخر سال ۲۰۲۰ تولید خواهدنمود. این دو کشور عضو اوپک تولید نفت میادین خفیج و وفرا که مجموعا ۵۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۰.۵ درصد از عرضه جهانی، تولید داشتند را بیش از پنج سال پیش به دنبال بروز اختلاف متوقف کرده بودند.






منبع:

1399/02/29
11:48:37
5.0 / 5
2503
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تولید , تولید نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز