افزایش تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

افزایش تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: خوراك دریافتی فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش یافته است.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان در اینباره اظهار نمود: تولید پالایشگاه دوم تا آخر سال 1398 حدود ۱۲۵ درصد میزان طراحی بوده است، با این وجود سال جاری با عنایت به افزایش ۲ درصدی خوراک دریافتی از فازهای ۶، ۷ و ۸ نسبت به مدت مشابه پارسال، گاز تولیدی هم ۲ درصد افزایش یافته است.
وی انجام تعمیرات بموقع و محقق شدن همه برنامه های تعمیراتی را هم همچون فعالیتهای مهم سال جاری همسو با پایداری تولید در فازهای ۲ و ۳ دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق این مورد هم برنامه ریزی مناسب انجام شده و در دستور کار است.
دستیابی به قابلیت اطمینان ۱۰۰ درصدی در پالایشگاه دوم
مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی با گذشت سال ها از ساخت و راه اندازی الان با اطمینانی بالا در حال تولید است، اضافه کرد: پالایشگاه دوم در شرایط مناسب عملیاتی قرار دارد و این پالایشگاه توانسته در سه ماه نخست سال جاری، به قابلیت اطمینان ۹۹.۹ درصدی برسد؛ این شاخص در تیرماه سال جاری به ۱۰۰ درصد هم رسیده است.
باغبان با اشاره به اهمیت پایداری تولید و شرایط عملیاتی استاندارد در فازهای ۲ و ۳ اظهار داشت: این شاخص ها در شرایطی بوجود آمده که پالایشگاه دوم در تولید محصولات گاز و میعانات گازی از برنامه تولید فراتر عمل کرده و در تولید گاز ۱۰۰ درصد تعهدهای خویش را انجام داده است.



1399/06/03
13:21:51
5.0 / 5
1602
تگهای خبر: پالایشگاه , تولید , راه اندازی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز