افزایش ۳۲ هزار مگاواتی مصرف برق با ورود وسایل سرمایشی

افزایش ۳۲ هزار مگاواتی مصرف برق با ورود وسایل سرمایشی به گزارش ام آی جی تی، معاون هماهنگی توزیع توانیر اظهار داشت: با بهره از وسایل سرمایشی در تابستان، بار مصرفی شبکه برق کشور 32 هزار مگاوات افزایش خواهد یافت که این میزان برابر با کل مصرف کشور مصر با 111 میلیون نفر جمعیت است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از توانیر، محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع توانیر، اظهار داشت: با ورود سامانه های سرمایشی به مدار در تابستان، بار مصرفی شبکه برق کشور حدود ۳۲ هزار مگاوات بیشتر می شود که این میزان برابر با کل مصرف کشور مصر با ۱۱۱ میلیون نفر جمعیت است.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با تأکید بر این که این آمار نشان میدهد که ما باید در میزان مصرف برق یک بازبینی اساسی داشته باشیم، افزود: صرفه جویی باید در همه بخش ها صورت گیرد، بدین جهت مجموعه صنعت برق و دولت از این مساله غافل نبوده و هم در عرصه مصارف خانگی و هم مصارف ادارات و دستگاه های اجرائی دنبال راهکارهای صرفه جویی بوده ایم.
وی با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور با هدف کاهش مصرف این بخش اشاره کرد: برمبنای ابلاغیه صادره، دستگاه های اجرائی و ادارات باید مصرف برق خودرا امسال نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ (سال مبنا) در ساعات اداری ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد کاهش دهند که با نصب کنتورهای هوشمند میزان بار مصرفی آنها تا تحقق صرفه جویی پیش بینی شده در این بخش کنترل و مورد پایش و نظارت قرار می گیرد.
ذبیحی در عین حال که از مشترکان خانگی درخواست نمود در میزان برق مصرفی خود صرفه جویی داشته باشند، اظهار داشت: راهکارهایی نیز در این خصوص وجود که به کار بستن آنها سبب مصرف بهینه مشترکان خواهد شد.
این مسؤول توجه به عایق کاری ساختمان ها بمنظور جلوگیری از هدر رفت انرژی و استفاده از وسایل و تجهیزات با رده بالای انرژی، توجه به روشنایی فضاهای مورد استفاده، خارج کردن وسایل سرمایشی از مدار هنگام خروج از منزل، قرار دادن دمای منزل بر روی ۲۴ درجه، توجه به ساعات اوج بار، آگاهی از تعرفه های برق، عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار را همچون مهم ترین این راه حل ها برشمرد و اظهار داشت: مشترکان هوشمندانه مصرف کردن را مورد توجه قرار دهند.
معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به راه اندازی پویش با انرژی اظهار داشت: عموم مردم می توانند ضمن مشارکت در این پویش، علاوه بر آشنایی با راهکارهای مفیدی که مصرف خودرا بهینه می کند، از جوایز بهادار آن نیز با جمع آوری امتیاز و قرعه کشی بهره مند شوند که در نهایت برق صرفه جویی شده مشترکان خانگی به بخش های مولد جامعه تزریق شده و به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این بخش منجر خواهد شد.

1403/03/18
01:20:33
0.0 / 5
203
تگهای خبر: انرژی , دستگاه , راه اندازی , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز