تامین برق شهرک صنعتی شکوهیه قم

تامین برق شهرک صنعتی شکوهیه قم به گزارش ام آی جی تی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران اظهار داشت: راه اندازی و توسعه پست سیار شهرک صنعتی شکوهیه قم همچون مهم ترین پروژه های تامین برق صنایع قم امسال است که با تلاش شبانه روزی همه ارکان پروژه، طرح مراحل نهایی خودرا سپری کرده و تا هفته آتی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.


فرهاد شبیهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت این پروژه در پایداری و تامین برق شهرک صنعتی شکوهیه قم، اظهار داشت: منطقه شکوهیه یکی از شهرکهای صنعتی مهم کشور است که به سبب قرارگیری مسیر ترانزیت اصلی به پایتخت همیشه مورد توجه صنعتگران بوده و ما شاهد رشد تقاضای تامین برق در این شهرک هستیم و پس با وجود در مدار بودن پستهای برق این شهرک هم اکنون، به سبب نیاز واگذاری انشعاب برق، راه اندازی پست برق سیار شهرک صنعتی شکوهیه به فوریت در دستور کار قرار گرفته و ظرف چند ماه آماده بهره برداری قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این پست برق با نام شهید مهدی زین الدین که از شهدا و فرماندهان و نامداران دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بشمار می رود مزین شده است و اطمینان داریم ما در دوران سازندگی و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی با انجام اقدامات جهادی تکمیل طرح های زیر بنایی ادامه دهنده خون شهدای گرانقدر در دفاع از استقلال و شرف این سرزمین هستیم.
بگفته مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران با وجود این که در این شهرک برنامه ریزی برای راه اندازی یک پست دائم ۲۳۰ کیلوولت در این شرکت انجام شده است با این وجود به سبب نیاز مبرم صنایع موجود در این شهرک برای تامین برق، پس راه اندازی یک پست سیار در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد نصب کامل تجهیزات هستیم و بعد از طی مراحل تست فنی به زودی وارد مدار خواهد شد.
شبیهی با تأکید بر این که این پست دارای ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۲۳۰ به ۶۳ به ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر است که بوسیله ۸ فیدر خروجی برق مطمئن و پایدار را تحویل صنایع مستقر در این شهرک صنعتی خواهد داد، اظهار داشت: تمامی تجهیزات پست شامل ترانسفورماتور، تابلوها، کلیدها و اتاق فرمان پست نصب شده و در مراحل نهایی تست است. علاوه بر این دکل های اتصال پست به شبکه سراسری برق هم نصب شده و بعد از مراحل تکمیلی باقی مانده به شبکه یکپارچه برق متصل خواهد شد. در گام بعدی نیز مراحل راه اندازی پست دائم به ظرفیت ۳۶۰ مگاولت آمپر شروع و پیش بینی می شود تا سال آتی در مدار بهره برداری قرار گیرد.
وی با اعلان اینکه شهرک صنعتی شکوهیه با وسعت ۹۵۵هکتار در کیلومتر ۱۲محور قدیم قم-تهران واقع گردیده و دارای واحدهای صنعتی بسیاری است که در حوزه های شیمیایی، فلزی، غذایی، سلولزی، برق و الکترونیک و کانی غیر فلزی فعالیت دارند، اظهار داشت: امیدواریم با در مدار آمدن سومین پست شهرک صنعتی شکوهیه، بخش زیادی از محدودیت های این شهرک مرتفع خواهد شد.



1403/03/20
10:16:20
0.0 / 5
369
تگهای خبر: دستگاه , راه اندازی , زندگی , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز