با تداوم تلاش های اوپك؛

قیمت نفت برنت از مرز ۷۰ دلار گذشت

قیمت نفت برنت از مرز ۷۰ دلار گذشت ام آی جی تی: قیمت نفت برنت روز دوشنبه به بالای ۷۰ دلار رسید كه علت آن تداوم كاهش تولید به رهبری اوپك و روسیه است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت روز دوشنبه به بالای ۷۰ دلار رسید كه علت آن تداوم كاهش تولیدات به رهبری اوپك و روسیه بود. بدین سان افزایش فعالیت های حفاری كانادا و آمریكا كه نویددهنده تلید بیشتر نفت در این مناطق است، كم اهمیت جلوه كرد.
قیمت نفت برنت، بنچ مارك بین المللی نفت خام، در ساعت ۰۹: ۲۸ دقیقه به وقت تهران، با ۱۳ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به رقم ۷۰ دلار برای هر بشكه رسید.
نفت خام متوسط تگزاس غرب آمریكا (دابلیوتی آی) با ۲۳ دلار افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی به بشكه ای ۶۴. ۵۳ دلار رسید.
هر دو بنچ مارك در هفته گذشته به سطحی رسیدند كه از دسامبر ۲۰۱۴ تا كنون دیده نشده بود؛ برنت به ركورد ۷۰. ۰۵ دلار و دابلیوتی آی به ركورد ۶۴. ۷۷ دلار رسید.
ای زدبانك روز دوشنبه اعلام نمود كه قیمت ها با انتشار داده هایی در خصوص تنگ تر شدن فضای بازار، با كاهش عرضه و تقاضای قدرتمند، رشد كرده اند.
قیمت های نفت به خوبی توسط تمدید توافق كاهش تولیدات اوپك و متحدانش كه روسیه رهبری آنها را به عهده دارد، تقویت شده اند.
این كاهش تولیدات از ژانویه سال قبل شروع شد و مقرر است تا آخر ۲۰۱۸ ادامه داشته باشد. در شرایط كنونی این كاهش عرضه با رشد تقاضا همزمان شده است و از اوایل دسامبر تا كنون قیمت ها را بیش از ۱۳ درصد بالا برده است.
حال آن كه ویلیام اولوفلین، تحلیل گر سرمایه گذاری در شركت اوراق ریوكین می گوید: بسیاری می گویند كه هر قیمت نفت بالای ۶۰ دلاری به خودی خود اصلاح می شود، چراكه سطح بالای قیمت ها سبب تشویق حفاران نفت شیل برای تولید بیشتر خواهد شد.
بیكر هیوگز اعلام نمود حفاران آمریكایی در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه، ۱۰ حلقه چاه را به حفاری های خود اضافه كرده اند تا تعداد كل چاه های فعال آمریكا به ۷۵۲ حلقه برسد.
در كانادا هم تصویر مشابهی رویت شد؛ شركت های انرژی در این كشور، هفته گذشته تعداد چاه های فعال را حدودا ۲ برابر كردند و به ۱۸۵ حلقه رساندند كه بالاترین سطح آن در ۱۰ ماه اخیر است.

1396/10/25
12:42:49
5.0 / 5
4873
تگهای خبر: اوپك , تولید , حفاری , قیمت نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز