تفكیك مصارف انرژی الكتریكی در كشور

بزرگترین بلعندگان انرژی در كشور كدامند؟

بزرگترین بلعندگان انرژی در كشور كدامند؟ ام آی جی تی: معاون فنی و پتانسیل سنجی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) اظهار داشت: برپایه تراز مصرف انرژی الكتریكی در بخش خانگی روشنایی، در بخش اداری سرمایش و تهویه متبوع و در حوزه تجاری سرمایش، گرمایش و تهویه متبوع به ترتیب با درصد ۳۰، ۳۴ و ۶۲ بیشترین میزان مصرف انرژی را در كشور دارند.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، امیر دودابی نژاد در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در جمع خبرنگاران با اشاره به تراز مصرف انرژی الكتریكی در بخش خانگی اظهار نمود: میزان مصرف كولرهای آبی و گازی ۲۶ درصد، یخچال فریزر ۲۸ درصد، سیستم صوتی و تصویری ۱۰ درصد، لباسشویی یك درصد و سایر مصارف پنج درصد را تشكیل می دهد.

وی با بیان این كه سیستم های روشنایی بیشترین میزان مصرف در بخش خانگی را به خود مختص كرده است، عنوان كرد: ۳۰ درصد مصرف انرژی الكتریكی در حوزه خانگی مربوط به سیستم های روشنایی می شود، بنابراین لازم است كه مشتركان توجه بیشتری در نحوه مصرف خود داشته باشند.

معاون فنی و پتانسیل سنجی ساتبا در مورد تراز مصرف انرژی الكتریكی در بخش اداری، اظهار داشت: در این حوزه سرمایش و تهویه متبوع ۳۴ درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده همینطور در بحث روشنایی ۲۵ درصد، گرمایش ۲۱ درصد، ماشین های اداری ۱۵ درصد و سایر مصارف پنج درصد شاهد مصرف انرژی در بخش اداری هستیم.

دودابی نژاد ادامه داد: در حوزه تراز مصرف انرژی الكتریكی در بخش تجاری هم شاهد مصرف ۶۲ درصدی در حوزه سرمایش، گرمایش و تهویه متبوع هستیم. از جانب دیگر در حوزه روشنایی ۱۹ درصد، ماشین های اداری ۱۱ درصد و در آسانسور هشت درصد مصرف انرژی الكتریكی در بخش تجاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به نكاتی برای مدیریت مصرف اظهار داشت: با استفاده از سایه بان روی كندانسور یا كولر آبی بهره وری سیستم سرمایش افزایش می یابد. علاوه بر این با نگهداری به موقع بخصوص تمیز یا تعویض كردن فیلتر كولر می توان به میزان قابل توجهی در كاهش مصرف برق و هزینه های آن گام برداشت. علاوه بر این، استفاده از پنجره های دو جداره و نصب درزگیر روی پنجره می توان مانع ورود گرما به داخل منزل شد.

معاون فنی و پتانسیل سنجی ساتبا خاطرنشان كرد: لازم است كه مشتركان هنگام انتخاب و خرید كولر به برچسب انرژی توجه نمایند تا علاوه بر اطمینان از بازده كولر طول عمر آن را هم بالا برند. علاوه بر این لازم است ظرفیت كولر متناسب با فضای تحت سرمایش انتخاب گردد.




1396/12/05
19:28:25
5.0 / 5
4672
تگهای خبر: انرژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز