مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران:

گازرسانی طی ۲ دهه گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است

گازرسانی طی ۲ دهه گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است ام آی جی تی: مدیر گاز رسانی شركت ملی گاز ایران اظهار داشت: طی ۲ دهه ی گذشته گازرسانی در كشور با رشدی بین ۱۰ تا ۱۲ درصدی مواجه بوده است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، سعید مومنی چهارشنبه ۱۵ فروردین در مراسم تكریم و معارفه ی مدیران قدیم و جدید شركت گاز فارس با اشاره به اینكه ایران رتبه یك منابع انرژی دنیا را در اختیار دارد، اضافه كرد: پروژه های گازرسانی از زمان آغاز فعالیت شركت گاز در پیش از انقلاب تابحال هیچ زمانی تعطیل نشد باآنكه با فراز و نشیب هایی بودجه ای روبه رو بود.

او با ابراز تاسف از مصرف بالای گاز در ایران، اظهار داشت: یكی از استراتژی های شركت گاز ملی ایران این است كه جایگاه كشور در بحث تجارت خارجی به سطح واقعی خود برسد و این زمانی اتفاق می افتد كه ارزآوری مناسبی را شاهد باشیم.

مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران با تصریح اینكه راندمان نیروگاه ها حدود ۳۵ درصد است و ۶۵ درصد گاز دریافتی به هدر می رود، اظهار داشت: اگر نتوانیم با بهینه سازی نیروگاه ها و تجهیزات استاندارد به كیفیت در عرضه خدمات برسیم، طبیعی است كه این منبع خدادادی هم از بین خواهد رفت.

مومنی با اشاره به اینكه در بخش گاز خانگی هم باید ساخت و استفاده از تجهیزات گازی خوب را در دستور كار قرار دهیم، اضافه كرد: اگر این مهم انجام نشود، مردم از پایین ترین رده انرژی استفاده می نمایند.

وی با تصریح بر این مورد كه نرخ خدمات گاز از پایین ترین خدمات در كشور به حساب می آید، اظهار داشت: در خیلی از بخش ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان برای هر مترمكعب هزینه می گردد در صورتی كه میانگین استفاده برای مردم حدود ۹۶ تومان می گردد.

مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران با اشاره به اینكه استفاه بهتر از انرژی باعث توسعه ملی، ارزآوری و رشد و توسعه اقتصادی كشور خواهد شد، به صادرات گاز ایران اشاره و افزود: روزانه حدود ۴۶ میلیون مترمكعب گاز به كشورهای تركیه، عراق، آذربایجان و ارمنستان صادر می گردد.

وی به نقش مؤثر گاز در تامین امنیت هم اشاره و با اشاره به اینكه در خیلی از تحلیل های نظامی یكی از علل جنگ در سوریه را تامین منابع گازی معرفی كرده اند، عنوان كرد: نقش گاز در همه ابعاد می تواند مؤثر باشد، بنابراین امید است كه با فرهنگ سازی به مصرف بهینه این موهبت الهی كمك گردد.

مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران همینطور اظهار داشت: شعار این شركت در ۵۰ سال دوم فعالیت، عبور از كمیت و رسیدن به كیفیت بالا تعریف شده است. مؤمنی با اشاره به اینكه كسی نباید معطل گازرسانی بماند و در نوبت منتظر دریافت عرضه خدمات باشد، اظهار داشت: باید به رضایت ذی نفع توجه و گلوگاه های فساد در مجموعه بسته شود.

مدیر گازرسانی شركت ملی گاز ایران اظهار داشت: در بحث گازرسانی همانگونه كه نیروهای انسانی فعال در این مجموعه كیفیت را رعایت كرده اند باید در عرضه خدمات هم به این مهم توجه نمایند. در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های هوشنگ محمدی، مدیرعامل پیشین، غلامعباس حسینی بعنوان مدیرعامل جدید شركت گاز استان فارس معرفی گردید.


1397/01/16
22:54:43
5.0 / 5
4695
تگهای خبر: انرژی , خدمات , كیفیت , گاز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز