هركدام از كشورها چند درصد از نفت ایران را می برند؟

هركدام از كشورها چند درصد از نفت ایران را می برند؟ ام آی جی تی: ایران در سال ۲۰۱۷، معادل ۷۷۷ میلیون بشكه نفت صادر كرد. مقاصد نفت ایران كشورهای آسیایی و اروپایی بودند. سهم صادرات نفت ایران به كشورهای آسیایی ۶۲ درصد و به كشورهای اروپایی ۳۸ درصد بود.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، همینطور طبق آمار، ایران در سال ۲۰۱۷ روزانه حدود دو میلیون و ۱۳۰ هزار بشكه نفت صادر كرده و میانگین قیمت فروش نفت و میعانات گازی ایران هم در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۲ دلار برای هر بشكه بوده است.

براساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریكا، بزرگترین مشتری نفت خام ایران در سال ۲۰۱۷، چین بوده و به صورت كلی ایران ۲۴ درصد از نفت خویش را به این كشور صادر كرده است. هند در رده دوم این طبقه بندی قرار گرفته و میزبان ۱۸ درصد از نفت خام ایران در طول سال ۲۰۱۷ بوده است. كشور كره جنوبی هم با واردات ۱۴ درصد از نفت خام ایران در رده سوم قرار گرفته است.

ایران در سال ۲۰۱۷، ۹ درصد از نفت خویش را به تركیه و هفت درصد به ایتالیا صادر كرده است. كشورهای فرانسه و امارات متحده عربی با سهم پنج درصدی از دیگر مشتریان نفت خام ایران در سال ۲۰۱۷ بوده اند. ۱۳ درصد از نفت خام ایران هم به سایر كشورهای جهان صادر گردیده است.
بر اساس این گزارش، آمار و ارقام از آن حكایت می كند كه ایران در ماه مارس سال ۲۰۱۸ حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشكه نفت خام به كشورهای آسیایی و اروپایی صادر كرده است، پیش بینی می گردد این رقم در ماه آوریل افزایش یابد.
چین و هند همچنان بزرگ ترین مشتریان نفت ایران هستند كه در مجموع بیش از یك میلیون بشكه نفت خام از ایران دریافت می كنند. پیش بینی می گردد این رقم در ماه آوریل به نزدیك یك میلیون و ۳۰۰ هزار بشكه در روز برسد و چین و هند به ترتیب جایگاه خویش را بعنوان اولین و دومین واردكنندگان نفت ایران حفظ كنند.
توتال، شل، انی، هلنیك پترولیوم، ساراس و... هم از مشتریان نفت ایران در اروپا هستند.




1397/02/04
15:55:07
5.0 / 5
4679
تگهای خبر: صادرات , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز