در معاملات بازارهای جهان؛

شوك افزایش میزان ذخایر آمریكا منجر به سقوط قیمت نفت شد

شوك افزایش میزان ذخایر آمریكا منجر به سقوط قیمت نفت شد ام آی جی تی: روز چهارشنبه، بعد از اعلام افزایش غافل گیركننده میزان ذخایز نفت خام و بنزین آمریكا، علی رغم تقاضای بالا، بنچ مارك های نفت سقوط كردند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، بعد از اعلام افزایش غافل گیركننده میزان ذخایز نفت خام و بنزین آمریكا، علی رغم تقاضای بالا، بنچ مارك های نفت سقوط كردند. این درحالی است كه احتمال افزایش تولید نفت اوپك برای پوشش دادن هرگونه كاهش در تولید نفت ایران و ونزوئلا، بر بازارها فشار وارد می نماید.
اداره اطلاعات انرژی آمریكا، عصر چهارشنبه اعلام نمود در هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام انبارهای تجاری آمریكا، ۵.۸ میلیون بشكه جهش كرده است، درحالی كه ذخایر بنزین این كشور هم ۱.۹ میلیون بشكه افزایش یافته است.
هر دوی این داده ها كاملا غیرمنتظره بودند، چراكه نتایج نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان پیش بینی می كرد با نزدیك شدن به تقاضای تابستانی میزان هردوی این ذخایر این هفته با كاهش روبرو شود.
افزایش ذخایر آمریكا به دلیل تركیبی از كاهش صادرات و افزایش واردات این كشور صورت گرفته است كه افزایش واردات دور از انتظار بود چون كه قیمت نفت برنت هم اكنون ۷ دلار از نفت آمریكا گران تر است و در این شرایط صادرات بسیار پرسود تر به نظر می رسد.
تا ساعت ۲۰: ۵۵ به وقت تهران، قیمت نفت برنت ۱.۰۸ دلار یا ۱.۴ درصد سقوط كرد و به هر بشكه ۷۸.۴۵ دلار رسید.
قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریكا، دابلیوتی آی، هم ۸۵ سنت ارزان گردید و به هر بشكه ۷۱.۳۵ دلار رسید.
درحالی كه نگرانی هایی در مورد عرضه نفت ایران و ونزوئلا به وجود آمده است و آمریكا از بیش از اندازه بالا رفتن قیمت های نفت سخن می گوید، احتمال دارد اوپك تصمیم بگیرد در ماه جون تولید نفت خویش را افزایش دهد.
افزایش تولید نفت آمریكا، همین حالا هم حركت روبه رشد قیمت ها را محدود كرده است. هفته گذشته میزان تولید نفت خام آمریكا به ركورد ۱۰.۷ میلیون بشكه در روز رسید و بدین سان سطح تولید آمریكا هر روز به سطح تولید برترین تولیدكننده نفت جهان، روسیه، با ۱۱ میلیون بشكه در روز، نزدیك تر می گردد.

1397/03/04
14:00:55
5.0 / 5
4480
تگهای خبر: اوپك , بنزین , تولید , تولید نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز