كاهش واردات نفت هند از ایران

كاهش واردات نفت هند از ایران ام آی جی تی: بر پایه آمار كشتیرانی و صنعتی، واردات نفت هند از ایران طی ماه میلادی گذشته ۱۵.۹ درصد كاهش پیدا كرد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از رویترز، آمار نشان داد هند در ژوئن ۵۹۲ هزار و ۸۰۰ بشكه در روز نفت از ایران وارد كرده كه در مقایسه با ۷۰۵ هزار و ۲۰۰ بشكه در روز در ماه مه كاهش نشان داده است. این منابع حاضر به افشای هویتشان نشدند.

خرید كمتر پالایشگاههای خصوصی، واردات نفت هند از ایران در ژوئن را كاهش داد. با این وجود پالایشگاه های دولتی خریدشان را افزایش دادند. طبق آمار، پالایشگاه های دولتی كه حدود ۶۰ درصد از پنج میلیون بشكه در روز ظرفیت پالایش هند را تشكیل می دهند، حدود ۱۰ درصد بیشتر نفت ایران را در ژوئن نسبت به ماه مه خریداری كردند.

هند كه بزرگترین مشتری نفت ایران بعد از چین است، به دنبال تهدید تحریمهای آمریكا از پالایشگاه های خود خواسته است در صورت عدم دریافت معافیت از تحریمها، برای یافتن منابع جایگزین آماده شوند.

پالایشگاه های دولتی هند در سال مالی ۲۰۱۸- ۲۰۱۷ به علت اختلاف بر سر حق توسعه یك میدان گازی بزرگ، خرید نفت از ایران را كاهش داده بودند. با این وجود بعد از این كه ایران موافقت نمود تخفیف های قابل توجهی را برای حمل نفت عرضه كند، این پالایشگاه ها طرح هایی را برای افزایش واردات در سال مالی جاری از آوریل اعلام نموده بودند.

آمریكا بعد از خروج از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران اعلام نمود تحریمهای اقتصادی را مجددا اعلام خواهد نمود. البته مایك پامپئو، وزیر خارجه آمریكا روز سه شنبه اعلام نمود واشنگتن درخواست های بعضی از كشورها برای معافیت از تحریم ها را كه مقرر است در نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران به اجرا در بیایند، بررسی خواهد نمود. پامپئو اظهار داشت: كشورهای متعددی نزد آمریكا آمده و خواهان معافیت از تحریم های نفتی ایران شدند. ما این مورد را بررسی خواهیم كرد.





1397/04/20
14:03:55
5.0 / 5
4683
تگهای خبر: پالایشگاه , تحریم , صنعت , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز