گمرك اعلام كرد:

رشد ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی پارس جنوبی در یكسال

رشد ۲۳ درصدی صادرات غیرنفتی پارس جنوبی در یكسال ام آی جی تی: گمرك آمار و ارقام مربوط به صادرات غیرنفتی پارس جنوبی در یكسال گذشته را منتشر نمود كه برپایه این آمار، رشد ۲۳ درصدی در این مدت به ثبت رسیده است.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، بر مبنای آمار انتشار یافته از جانب گمرك ایران، بررسی میزان صادرات غیرنفتی پارس جنوبی در دولت دوازدهم نشان داده است در یك سال منتهی به هفته دولت (دوم شهریور ۹۶ تا ۹۷) ۱۷ میلیون و ۵۶۰ هزار تن كالای غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش افزون بر هشت میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۶۸۲ دلار به خارج از كشور صادر گردیده است.
طبق این آمار، میزان صادرات غیرنفتی پارس جنوبی در دولت دوازدهم از نظر ارزش دلاری، افزایش ۲۳ درصدی و از نظر وزنی رشد ۷ درصدی داشته است. برپایه این گزارش، در یك سال قبل شاهد اعداد و ارقام جدید و ركورد زنی از جانب پارس جنوبی بعنوان پایتخت انرژی ایران و قطب صادرات محصولات غیرنفتی، پتروشیمی و میعانات گازی كشور بودیم.
این منطقه علاوه بر دارا بودن میدان گازی پارس جنوبی، میزبان حدود ۱۶ مجتمع پتروشیمی است كه سالیانه بیش از ۲۰ میلیون تن محصول تولید می كنند و بخش عمده آن به خارج از كشور صادر می گردد.

1397/06/04
16:06:30
5.0 / 5
4621
تگهای خبر: پتروشیمی , تولید , صادرات , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز