با حضور رئیس جمهور؛

بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه پتروشیمی پردیس شروع شد

بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه پتروشیمی پردیس شروع شد ام آی جی تی: فاز سوم آمونیاك و اوره پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 755 هزار تن آمونیاك و اوره با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه با حضور در پتروشیمی پردیس در عسلویه، فاز سوم آمونیاك و اوره با ظرفیت تولید سالانه یك میلیون و 755 هزار تن آمونیاك و اوره این مجموعه را افتتاح نمود.
رئیس جمهور در بازدید از بخش های مختلف این فاز، با توضیح مدیران و متخصصان پتروشیمی پردیس در جریان روند فعالیت ها و تولیدات این مجموعه پتروشیمی قرار گرفت.
با بهره برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاك به بزرگترین تولیدكننده این محصولات در منطقه خاورمیانه و جهان تبدیل می گردد.
این فاز شامل واحدهای جانبی همچون دو بویلر هر كدام به ظرفیت ۱۵۰ تن در ساعت، طرح توسعه ‏آبگیر و تولید واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت ۳۰۰ مترمكعب در ساعت است كه با هزینه ۵۰۲ میلیون یورو از محل درآمد فازهای نخست و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس بوجود آمده ‏است.
به قول مسئولان پتروشیمی پردیس واحد آمونیاك فاز سوم این مجتمع از زمان بهره برداری آزمایشی در آبان ماه سال گذشته تابحال موفق به تولید 327 هزار تن آمونیاك شده كه این میزان معادل ‏69 درصد برنامه پیش بینی شده تا آخر شهریورماه امسال است.
بر این اساس در این مدت واحد اوره فاز سوم، 401 هزار تن اوره تولید كرده است كه پیش بینی می گردد این ‏مقدار تا آخر شهریورماه به 522 هزار تن برسد.



1397/06/13
13:51:51
5.0 / 5
4984
تگهای خبر: آب , پتروشیمی , تخصص , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز