افزایش بهای نفت با وجود رشد دكل های آمریكا

افزایش بهای نفت با وجود رشد دكل های آمریكا ام آی جی تی: بهای معاملات نفت آمریكا روز جمعه افزایش یافت و به دنبال افزایش فشار واشنگتن بر سایر كشورها به منظور تبعیت از تحریم های جدید ضد نفت ایران، رشد هفتگی به ثبت رساند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، معامله گران همینطور به نظاره تاثیر طوفان فلورانس بر بازار انرژی و تعرفه های جدید احتمالی آمریكا روی واردات كالاهای چینی نشستند كه امكان دارد به تقاضا برای نفت لطمه بزند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریكا برای تحویل در اكتبر ۴۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش یافت و در ۶۸.۹۹ دلار در هر بشكه بسته شد. این شاخص قیمت اواسط هفته گذشته به ۷۰.۳۷ دلار صعود كرده بود كه بالاترین قیمت از ۲۰ ژوییه بود. وست تگزاس اینترمدیت برای كل هفته ۱.۸ درصد رشد قیمت ثبت نمود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، با ۹ سنت یا ۰.۱ درصد كاهش، در ۷۸.۰۹ دلار در هر بشكه بسته شد. برنت اواسط هفته به بیش از ۸۰ دلار در هر بشكه صعود كرده بود و برای كل هفته ۱.۶ درصد افزایش به ثبت رساند.

براساس گزارش های خبری، مانیشا سینگ معاون امور اقتصادی و تجاری وزارت خارجه آمریكا روز پنج شنبه به قانون گذاران این كشور اعلام نمود كه واشنگتن آماده است تا شدیدترین اقدامات را ضد كشورهایی كه تحریم های ایران را رعایت نمی كنند همچون توقف خرید نفت ایران، صورت دهد.

به گفته فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز، معامله گران نفت نسبت به هدف دولت ترامپ برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران نگران هستند.

در این بین گزارش های دیگر نشان داد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریكا می خواهد با وجود تلاش های اخیر برای آغاز مجدد مذاكرات تجاری میان آمریكا و چین، تعرفه های بیشتری را روی واردات كالاهای چینی وضع كنند.

به گفته فلاین، ترامپ به علت این كه اعتقاد دارد این اقدام چین را تحت فشار قرار خواهد داد اعمال تعرفه های بیشتر روی چین را دنبال می كند و تا جایی كه به طوفان فلورانس مربوط است وقوع این طوفان برتقاضا در كوتاه مدت تاثیر منفی خواهد داشت، اما بعد از این كه منطقه طوفان زده آغاز به بازسازی كرد، تقاضا ظرف چند هفته آینده افزایش پیدا خواهد نمود.

طوفان فلورانس بعد از این كه روز جمعه كارولینا را درنوردید به رده ۱ تنزل داده شد. حتی با وجود كاسته شدن شدت این طوفان انتظار می رود سیل فاجعه باری در بخش هایی از كارولینای شمالی و كارولینای جنوبی به راه بیافتد. این طوفان پتانسیل تولید اختلالات در جریان سوخت با استفاده از خطوط لوله ای كلیدی در منطقه را دارد.

قیمت های وست تگزاس اینترمدیت و برنت روز پنج شنبه با بزرگترین كاهش یك روزه خود در حدود یك ماه اخیر روبه رو شدند. این كاهش به دنبال انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی روی داد كه اعلام نمود تولید نفت روزانه اوپك افزایش پیدا كرده و عرضه جهانی در اوت به ركورد ۱۰۰ میلیون بشكه در روز صعود كرده است.

كارولین بین، اقتصاددان ارشد شركت كپیتال اكونومیكس اظهار نمود محدودیت های لجستیكی برای رشد تولید آمریكا و نگرانی های مستمر در مورد تاثیر تحریم های آمریكا روی صادرات نفت ایران به معنای آن است كه ما پیش بینی های قیمت خویش را اندكی بالا برده ایم. وی تخمین زد قیمت نفت برنت تا اواخر سال ۲۰۱۶ به ۷۰ دلار و در اواخر سال ۲۰۱۹ به ۶۰ دلار كاسته می شود كه بالاتر از پیش بینی های قبلی ۶۵ و ۵۵ دلار است.

بر اساس گزارش ماركت واچ، آمار هفتگی شركت بیكرهیوز نشان داد شمار دكل های حفاری نفت در آمریكا كه معیار سنجش فعالیت در این بخش است، هفته گذشته هفت حلقه افزایش یافت و به ۸۶۷ حلقه رسید.




1397/06/24
12:52:51
5.0 / 5
4497
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تحریم , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز