در مورد بخشش آب بهای تیرماه مردم آبادان؛

وعده استاندار خوزستان محقق نشد، منطقه آزاد تامین اعتبار نكرد

وعده استاندار خوزستان محقق نشد، منطقه آزاد تامین اعتبار نكرد به گزارش ام آی جی تی مدیر اداره آب و فاضلاب آبادان اظهار داشت: استاندار قول بخشیده شدن آب بهای تیرماه را به مردم آبادان داد ولی این بخشش تا زمانی كه منطقه آزاد اروند اعتبار آنرا تامین نكند، اعمال نمی گردد.



علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سئوالات مداوم شهروندان آبادانی در مورد علت عدم اعمال معافیت پرداخت آب بهای دوره یاد شده كه توسط استاندار قول داده شده بود، اضافه كرد: سازمان منطقه آزاد اروند باید این هزینه دو میلیارد تومان را به حساب آبفا واریز نماید تا این بخشودگی اعمال شود. به قول مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند این مسئله برای طرح در هیئت مدیره سازمان و گرفتن امضاء آنان برای واریز مبلغ در دستور كار قرار گرفته است.
وی اظهار نمود: آن دسته از شهروندانی كه قبض دوره یاد شده(دوره ۲۵۲ مربوط به اول تیر تا ۱۵ مردادماه) را پرداخت كرده اند بعد از اعمال معافیت این مبلغ بعنوان بستانكار در قبوض بعدی آنان اعمال می شود، به صورت قطع این قول شدنیست اگر منطقه به قولش عمل كند.
هدر رفت آب زیاد است
مدیر اداره امور آب و فاضلاب آبادان در بخش دیگری از سخنان خود هدر رفت آب در این شهر را زیاد عنوان نمود و اظهار داشت: روزانه ۱۴ هزار متر مكعب آب میان مشتركان آب شهری توزیع می گردد كه بخش زیادی از آن پرت می گردد.
خلیلی نیا از فرسودگی خطوط و شكستگی ۱۰ درصدی آن بعنوان بعضی از دلائل هدر رفت آب در آبادان نام برد و اضافه كرد: ۴۰ درصد آب در این شهر به مصارف غیر شرب می رسد كه آبیاری فضای سبز شهرداری و آبیاری كشاورزی به خصوص در نقاط حاشیه ای همچون آن است.
وی با اشاره به اینكه ماهانه ۴۰۰ میلیون تومان صرف خرید كلر و مواد منعقد كننده برای افزودن به آب آبادان می شود، بر ضرورت جمع شدن مبحث پرتی های آب تصریح كرد و اظهار نمود: اگر چنین نشود مشكل كمی و افت فشار آب در بعضی مناطق برطرف نمی گردد.
وی با تاكید بر اینكه آبادان تنها ۶۰ درصد شبكه فاضلاب دارد، خاطرنشان كرد: از ۷۲۰ كیلومتر شبكه فاضلاب موجود در آبادان ۳۰۰ كیلومتر آن به علت فرسودگی نیاز به اصلاح دارد ضمن آنكه به طراحی و راه اندازی ۴۰۰ كیلومتر شبكه جدید هم نیاز داریم، انجام این كارها ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.
مدیر اداره امور آب و فاضلاب آبادان خاطرنشان كرد: در بخش آب ۸۵۰ كیلومتر شبكه در آبادان داریم كه ۳۰۰ كیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد ضمن آنكه باید ۱۴۰ كیلومتر خط جدید هم راه اندازی شود، برای انجام این كارها ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
به گفته خلیلی نیا ۱۲۷ هزار مشترك آب و فاضلاب در آبادان وجود دارد كه از این تعداد ۶۸ هزار مشترك آب و ۵۹ هزار مشترك فاضلاب هستند.

1397/09/25
13:56:34
5.0 / 5
4933
تگهای خبر: آب , سازمان , مشترك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز