معاون سابق اوپك:

كشور ما نمی تواند به اهداف توافق نامه پاریس برسد

كشور ما نمی تواند به اهداف توافق نامه پاریس برسد به گزارش ام آی جی تی معاون سابق اوپك اظهار داشت: من معتقدم كشور ما نمی تواند به اهدافی كه در توافق نامه پاریس مشخص شده برسد ولی با این وجود در دل این توافق نامه اهدافی است كه بهتر است آنها را به صورت ملی دنبال نماییم.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، رضا مدیرقمی در نشست ایران و چالش ۲۰۲۰، سیاست های توسعه در مواجه با تغییر اقلیم اظهار نمود: سازمان های مختلف همچون وزرات نیرو، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت نفت در مورد توافق نامه پاریس بر این باورند كه این توافق نامه یك تعهد است و ما با عنایت به ساختار فعلی كشور ناتوان از اجرای این تعهد هستیم، همینطور دستگاه های مختلف اعتقاد دارند كه ما نه تنها نمی توانیم انتشار گازهای گلخانه ای در كشور را كم نماییم بلكه امكان دارد در آینده انتشار این گازها رشد داشته باشد.
معاون سابق اوپك افزود: رند ۲۰ و ۳۰ ساله اخیر كشور گویای این مورد است. برخی همكاران تاكید دارند كه توافق نامه پاریس تعهد نیست. در صورتی كه خیلی از افراد دولت معتقدند كه توافق نامه پاریس عاقبتی مانند بحث های انرژی هسته ای دارد.
مدیرقمی با اشاره به اینكه ما جزو كشورهای صادر كننده نفت و در آینده گاز هستیم، خاطرنشان كرد: بر مبنای توافق نامه پاریس حدودا سه چهارم ذخایر زغال سنگ فعلی دنیا، نصف ذخایر نفت دنیا و یك سوم ذخایر گازی دنیا باید زیرزمین بماند و استحصال نشود تا دمای كره زمین افزایش نیابد. این در شرایطی است كه گاز و نفت ارتباط مستقیمی با رشد اقتصادی ما دارد.
او در آخر اظهار داشت: با وجود اینكه من معتقدم كشور ما نمی تواند طی ۱۰ یا ۲۰ سال آینده به اهدافی كه در توافق نامه پاریس مشخص شده برسد ولی در دل این توافق نامه اهدافی است كه اگر بتوانیم آنرا به صورت ملی دنبال نماییم بسیار كار خردمندانه ای كرده ایم.



1397/10/05
13:49:11
5.0 / 5
4564
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تجارت , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز