كاهش قیمت نفت جهانی ادامه یافت

كاهش قیمت نفت جهانی ادامه یافت ام آی جی تی: قیمت نفت تحت تاثیر نوسان بازارهای سهام و ارزی و نگرانی ها نسبت به كندی اقتصاد جهانی، در معاملات روز پنج شنبه یك تا دو درصد سقوط كرد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۷۶ سنت یا ۱.۴ درصد نسبت به معاملات روز چهارشنبه، كم شد و به ۵۴.۱۵ دلار در هر بشكه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریكا ۱.۰۱ دلار یا ۲.۲ درصد كم شد و به ۴۵.۵۳ دلار در هر بشكه رسید.

در بازارهای معاملات فیزیكی نفت، شركت كنندگان در نظرسنجی رویترز پیش بینی كردند عربستان سعودی قیمت گریدهای نفت سنگینی كه در فوریه به آسیا می فروشد را به سبب افت حاشیه سود پالایش در این منطقه، ۵۰ سنت در هر بشكه می كاهد.

قیمت های نفت در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ كاهش سالانه داشت. این اتفاق بدنبال ریزش قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی های فزاینده خریداران نسبت به اشباع عرضه و سیگنالهای مخالفت درباره تحریم های آمریكا مقابل ایران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ روی داد.

شركت كارگزاری فیلیپ فیوچرز در این باره اعلام نمود: نگرانی ها نسبت به رشد درآمد و اقتصاد همچنان عامل اصلی تلاطم بازار است.

افت بیشتر از سه درصدی ارزش دلار آمریكا در مقابل ین ژاپن در شب گذشته و سپس آن كاهش پیش بینی فروش غول فناوری اپل، بازارها را بهم ریخت.

تیم كوك، مدیرعامل اپل اظهار كرده كه این شركت كندی رشد اقتصادی تا این اندازه به خصوص در چین را پیش بینی نمی كرد.

كندی رشد اقتصادی در چین و نوسان بازارهای سهام و ارز سرمایه گذاران را به خصوص در بازارهای نفت عصبی كرده است. افت روند رشد اقتصادی تاثیر منفی روی قیمت نفت خواهد داشت برای اینكه بازار انتظار دارد تقاضای كمتری برای نفت وجود داشته باشد.

از نظر عوامل عرضه و تقاضا، بازارهای نفت به سبب جهش عرضه و همزمان انتظار برای كندی رشد تقاضا، تحت فشارهای كاهشی قرار گرفته اند.

تولید نفت آمریكا در اواخر سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۵۳۷ میلیون بشكه در روز صعود كرده و این كشور را بعنوان بزرگترین تولیدكننده جهان در جایگاهی بالاتر از روسیه و عربستان سعودی قرار می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سایر تولیدكنندگان باز بیكار ننشستند. تولید نفت روسیه در سال ۲۰۱۸ به ركورد بیشتر از ۱۱ میلیون بشكه در روز رسید. صادرات نفت عراق باز از ۳.۳۷ میلیون بشكه در روز در نوامبر به ۳.۷۳ میلیون بشكه در روز در دسامبر صعود كرد.




1397/10/13
13:38:35
5.0 / 5
4785
تگهای خبر: تحریم , تولید , تولید نفت , سهام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز