آخرین وضعیت حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران

آخرین وضعیت حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران به گزارش ام آی جی تی مدیر سرمایه گذاری شركت ملی صنایع پتروشیمی به تشریح آخرین وضعیت حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران پرداخت و اظهار داشت: هم اروپایی ها و هم آسیایی ها در انتظار روشن شدن تكلیف ساز و كار مالی بین اروپا و ایران هستند.



حسین علی مراد در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه شركت هایی كه متقاضی سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند، در انتظار روشن شدن تكلیف ساز و كار مالی بین ایران و اروپا هستند، اظهار نمود: مقرر است این شركت ها پس از این كه ساز و كار مالی بین ایران اروپا (SPV) مشخص شد، تصمیم نهایی خویش را بگیرند.

وی اضافه كرد: علاوه بر شركت های اروپایی كه در تامین تجهیزات و سرمایه گذاری های بلندمدت و كوتاه مدت با ایران همكاری می كردند، بلكه آسیایی ها مانند ژاپن، كره و چین به شكلی منتظرند تا ببینند ساز و كار مالی كه اروپا پیش بینی كرده است، به چه نتیجه ای می رسد كه مشابه همان را بتوانند فعال و اجرایی كنند و در بازار ایران فعالیت خویش را ادامه دهند.

مدیر سرمایه گذاری شركت ملی صنایع پتروشیمی تصریح كرد: این كه شركت های خارجی بازار پتروشیمی ایران را ترك كرده اند را تایید نمی كنم، چونكه آنها منتظرند نتیجه را ببینند و بر مبنای نتیجه ای كه پیش می آید سیاست های خویش را همسو كنند و اقدامات خویش را انجام دهند. در این شرایط كه آمریكا از برجام خارج شده است، كشورهای دیگر تمایل دارند برخلاف آمریكا همكاری خویش را ادامه دهند اما خودشان را در مقابل صدمات احتمالی كه امكان دارد از دولت آمریكا ببینند، پوشش دهند.

بر اساس این گزارش، پس از این كه آمریكا از برجام خارج شد، ایران و اروپا جهت راه اندازی یك كانال ساز و كار مالی بین ایران و اروپا (SPV) پای مذاكره نشستند. در این راستا یك نشریه آمریكایی در گزارشی تحلیلی اعلام نموده است سازوكار مالی ویژه اروپا با ایران اواسط ژانویه راه اندازی می گردد.




1397/10/25
14:25:25
5.0 / 5
4723
تگهای خبر: پتروشیمی , سرمایه گذاری , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز