مدیرعامل آب منطقه ای تهران:

بخش اضطراری تصفیه خانه ششم تهران تابستان ۹۸ وارد مدار می شود

بخش اضطراری تصفیه خانه ششم تهران تابستان ۹۸ وارد مدار می شود به گزارش ام آی جی تی مدیرعامل آب منطقه ای تهران اظهار داشت: بخش اضطراری تصفیه خانه ششم تهران با ظرفیت یك متر مكعب در ثانیه تا تیر ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی، با اشاره به رفع بخشی از مشكلات مالی و تامین ارز كه سبب تعطیلی كارگاه شده بود، اضافه كرد: با رفع این مسائل كارگاه مشغول به كار است و كارها برپایه زمانبدی تعیین شده در حال انجام می باشد.
وی اظهار داشت: مرحله دوم این تصفیه خانه با ظرفیت ۷.۵ متر مكعب بر ثانیه حداكثر تا دو سال آینده وارد مدار خواهد شد كه البته این بخش نیاز به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد كه اگر نیمی از آن در دو سال آینده به ما اختصاص پیدا كند بخش دیگر آنرا هم از دیگر ظرفیت های شركت آب منطقه ای و آبفای تهران تامین خواهیم كرد كه این روند برنامه وارد مدار شدن بخش دوم محقق خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اشاره به اینكه سالانه ۲۵۰ هزار مهاجر به جمعیت تهران افزوده می شود، اضافه كرد: این مهاجرت ها در شرق، غرب، جنوب شرقی و غربی به صورت حاشیه نشینی های مدرن در چارچوب شهرك ها و یا مسكن مهر شكل گرفته و تامین وتوزیع آب آشامیدنی آنها مسئله اصلی است كه در این راستا وزارت نیرو از سال های قبل طرح های جامع آبرسانی پیش بینی كرده و تصفیه خانه ششم تهران یكی از همین طرح های بزرگ است.
رضوی با اشاره به اینكه این تصفیه خانه با ظرفیت نهایی ۱۵ متر مكعب در ثانیه تكمیل خواهد شد، اظهار داشت: با عنایت به اینكه تصفیه خانه در ارتفاع استقرار یافته ظرفت پمپاژ را در تهران می كاهد و به وسیله تونل ۳۰ كیلومتری آب سد كرج را مستقیم از آبگیر این سد به محل تصفیه خانه انتقال خواهد داد ازاین رو این تصفیه خانه بعنوان یك ظرفیت خانه جدید تعریف شده است.
وی با اشاره به اینكه تابحال هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است، اضافه كرد: به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری انجام شده این تصفیه خانه مراحل تكمیلی خویش را طی خواهد نمود بخصوص برای تامین آب آشامیدنی در منطقه ۲۲ تهران كه دارای ظرفیت جمعیتی بالاست.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران با اشاره به عمق ۶۰ ساله سامانه انتقال و توزیع آب تهران اظهار داشت: اجرای این طرح سبب كاهش هزینه تمام شده آب و بالا رفتن ظرفیت انتقال تصفیه و توزیع خواهد شد.

1397/11/29
14:48:04
5.0 / 5
4380
تگهای خبر: آب , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز