ارزان ترین گزینه ترامپ برای نجات نفت آمریكا

ارزان ترین گزینه ترامپ برای نجات نفت آمریكا به گزارش ام آی جی تی رئیس جمهور آمریكا به تنهایی از قدرت این برخوردار می باشد كه روی واردات نفت یا فرآوردههای نفتی تعرفه وضع كند و به پشتیبانی از صنعت نفت شیل بپردازد كه از افت شدید قیمت ها در معرض خطر نابودی قرار گرفته است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، قیمت پایه نفت معمولا با قیمتی كه برای واردات پرداخته میشود، فرق دارد و قیمت واردات كمتر از قیمت پایه است. اگر قیمت پایه هر بشكه ۵۰ دلار تعیین شود و قیمت واردات ۳۰ دلار بود، در این صورت تعرفه واردات ۲۰ دلار به ازای هر بشكه به خزانهداری آمریكا پرداخت خواهد شد. اما اگر قیمت واردات ۵۰ دلار باشد، هزینهای پرداخت نمی گردد. بدین سان تعرفه با عنایت به قیمتی كه برای هر بشكه نفت وارداتی پرداخت می شود، متفاوت می باشد.

اخیرا دو رویداد شامل شیوع بیماری كووید ۱۹ و جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه تأثیر كم سابقه ای روی قیمت نفت داشتهاند. كووید ۱۹ سبب شوك به تقاضا شده كه از سال ۲۰۰۱ بی سابقه بوده است و از جانب دیگر عربستان سعودی و روسیه با به راه انداختن جنگ قیمت، قصد دارند نفت فراوانی به بازار عرضه كنند و در نتیجه قیمت های نفت تحت فشار كاهشی شدیدی قرار گرفتهاند. هر كدام از این دو رویداد به تنهایی تأثیر منفی روی قیمت نفت دارد اما با همدیگر بازار را شوكه كرده اند. وضع تعرفه واردات سبب خواهد شد تأثیر این دو رویداد روی قیمت نفت تا حدودی تعدیل شود.

عمده نفت جهان در كنترل دولتها قرار دارد و ازاین رو دولتها قیمت نفت را تعیین می كنند. آمریكا بزرگترین مصرف كننده نفت در جهان است اما نفت این كشور در مالكیت صنعت خصوصی قرار دارد و دولت آمریكا در تعیین قیمت نقش ندارد اما همواره به سیاست های اوپك و سایر كشورها و تاثیرگذاری آنها روی قیمت ها انتقاد كرده است.

مصرف فعلی نفت در آمریكا ۲۰ میلیون بشكه در روز برآورده شده و تولید این كشور بین ۱۱ تا ۱۳ میلیون بشكه در روز است كه به معنای كمبود بین هفت تا ۱۰ میلیون بشكه در روز است. اما قبل از بحران كووید ۱۹ و جنگ قیمت، شواهد زیادی از آغاز كاهش تولید نفت در آمریكا مشاهده شده بود. هزینه سرمایه در سال ۲۰۱۹ به میزان قابل توجهی كاهش پیدا كرده بود و شمار دكلهای حفاری نسبت به سال قبل از بحران بیشتر از ۲۵۰ حلقه كاهش داشت و شمار دكل ها در منطقه پرمیان باسین كه بزرگترین منطقه تولید نفت شیل در آمریكا است، ۵۵ حلقه كاهش داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وضع تعرفه واردات از جانب دولت آمریكا روی نفت خام یا فرآوردههای نفت با كف قیمت ۵۰ دلار، قیمت نفت در آمریكا و در جهان را در ۵۰ دلار تعیین خواهد نمود و تأثیر تثبیت كننده ای روی صنعت نفت این كشور خواهد داشت. هزینه سرمایه با اطمینان برنامه ریزی خواهد شد و امكان استقراض مطمئن فراهم می شود. مشاغل حفظ می شوند و صنعت استراتژیك نفت ثبات پیدا می كند.




1399/01/10
13:54:51
5.0 / 5
3277
تگهای خبر: اوپك , تولید , تولید نفت , حفاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز