انتشار قیمت فروش نفت عربستان به تاخیر افتاد

انتشار قیمت فروش نفت عربستان به تاخیر افتاد به گزارش ام آی جی تی شركت آرامكوی سعودی در انتظار روشن شدن نتیجه نشست دهم آوریل اوپك و متحدانش در مورد كاهش تولید، اعلام قیمت فروش رسمی خود برای ماه مه را به تاخیر خواهد انداخت.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، منابع سعودی آگاه به رویترز اعلام كردند كه چنین اقدامی از جانب آرامكو بی سابقه بوده است؛ قیمت فروش رسمی ماه مه به نتیجه نشست اوپك پلاس بستگی دارد. ما هر آنچه در توان داریم انجام می دهیم همچون به تعویق انداختن اعلام قیمت فروش رسمی نفت، تا این نشست موفقیت آمیز باشد.

این تولیدكننده نفت معمولا قیمت فروش خویش را پنجم هر ماه اعلام می كند و قیمت گذاری نفت عربستان روی تجارت بیشتر از ۱۲ میلیون بشكه در روز نفت خاورمیانه تأثیر می گذارد چونكه تولیدكنندگان نفت این منطقه اغلب قیمت گذاری آرامكو را برای صادراتشان به مقصد آسیا دنبال می كنند. عمده نفت تولیدكنندگان خاورمیانه تحت قراردادهای بلندمدت به فروش می رود و تعیین قیمت فروش رسمی به مشتریان اجازه می دهد بدانند برای محموله های آینده چقدر باید پول بپردازند.

اوپك و متحدانش كه به گروه اوپك پلاس معروف هستند مقرر است روز پنج شنبه به منظور مذاكره درباره توافق جدیدی برای كاهش تولید جهانی و آخر دادن به جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه دیدار كنند.

به گفته منبع مطلع سعودی، ریاض می خواهد از تكرار نتیجه نشست مارس كه مذاكرات نفتی به علت امتناع روسیه از كاهش بیشتر تولید شكست خورد، جلوگیری كند.

پیمان محدودیت عرضه اوپك پلاس كه از ژانویه سال ۲۰۱۷ شروع شده بود و در ۳۱ مارس منقضی شد، به پشتیبانی از قیمتهای نفت كمك كرده بود.

منابع آگاه در اوپك كه مایل نبودند نامشان فاش شود، به رویترز گفتند: كنفرانس مجازی اضطراری اوپك پلاس كه قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، حالا تا نهم آوریل به تاخیر خواهد افتاد تا زمان بیشتری برای مذاكرات فراهم باشد.

قیمتهای نفت هفته گذشته تحت تأثیر افت شدید تقاضا كه به دنبال قرنطینه در نقاط مختلف جهان به علت شیوع كرونا روی داده است و شكست اوپك و متحدانش برای انعقاد پیمان نفتی جدید و محدودیت عرضه، به پایینترین حد در ۱۸ سال گذشته سقوط كرد.

به گفته یك منبع آگاه، اوپك پلاس سرگرم مذاكره روی كاهش تولید نفت معادل ۱۰ درصد از تقاضای جهانی یا ۱۰ میلیون بشكه در روز است و تولیدكنندگان عضو این گروه با عنایت به بی سابقه بودن این اقدام، انتظار دارند تولیدكنندگان خارج از اوپك پلاس نظیر آمریكا هم مشاركت كنند.

بر اساس گزارش رویترز، پالایشگاههای آسیایی به دنبال سقوط شاخص های قیمت خاورمیانه و حاشیه سود پالایش به علت عرضه فراوان و تقاضای كمتر به علت شیوع كرونا، از عربستان سعودی درخواست كرده اند قیمت فروش رسمی را برای سومین ماه متوالی كم كند. آرامكو قیمت فروش نفت برای آوریل را بعد از شكست مذاكرات اوپك پلاس ۳۰ درصد كاهش داده بود.

شركت ادنوك ابوظبی هم مانند آرامكو اعلام قیمت فروش نفت خود برای بارگیری در ماه مه را به پس از برگزاری نشست اوپك پلاس موكول كرده است.




1399/01/19
12:51:09
5.0 / 5
2958
تگهای خبر: اوپك , پالایشگاه , تجارت , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز