هزینه ۴۱۴ میلیارد دلاری آرامكو در یك دهه آینده

هزینه ۴۱۴ میلیارد دلاری آرامكو در یك دهه آینده ام آی جی تی: شركت نفتی آرامكوی عربستان می خواهد هزینه خود شامل زیرساخت و حفاری در ۱۰ سال آینده را به ۴۱۴ میلیارد دلار افزایش دهد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، امین ناصر، مدیرعامل آرامكو اظهار نمود این برنامه هزینه بالاتر از پیش بینی سال قبل آرامكو برای حدود ۳۳۴ میلیارد دلار هزینه تا سال ۲۰۲۵ است زیرا این تولیدكننده نفت در حال گسترش فعالیت خود است.

به گفته نصیر الیامی، مدیركل تداركات، برنامه آرامكو شامل ۱۳۴ میلیارد دلار هزینه در بخش خدمات حفاری و چاه و ۷۸ میلیارد دلار برای حفظ پتانسیل تولید نفت است.

آرامكو هم اكنون دپارتمانی را برای انرژی های تجدیدپذیر به منظور توسعه پروژه های بادی و خورشیدی بوجود آورده است و ماه گذشته توافق مقدماتی با شركت پتروشیمی سابك برای ساخت یك مجتمع ۲۰ میلیارد دلاری برای تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی امضا كرد.

این پروژه كه گفته می گردد بزرگترین تاسیسات تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی در جهان و اولین تاسیسات از این نوع در عربستان خواهد بود، بخشی از برنامه دولت این كشور برای متنوع كردن اقتصاد و كاهش وابستگی به نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، برنامه اصلاحات اقتصادی عربستان معروف به "چشم انداز ۲۰۳۰" آخر وابستگی به نفت و رونق بخش خصوصی غیرنفتی را هدف گرفته است. بخش محوری این برنامه، عرضه عمومی اولیه پنج درصد از سهام آرامكو در سال میلادی آینده خواهد بود.




1396/09/23
02:12:55
5.0 / 5
4699
تگهای خبر: تولید , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز