بررسی اعتراضات اخیر و ابعاد حادثه نفتكش سانچی در كمیسیون امنیت ملی مجلس

بررسی اعتراضات اخیر و ابعاد حادثه نفتكش سانچی در كمیسیون امنیت ملی مجلس ام آی جی تی: اعتراضات اخیر و ابعاد حادثه نفتكش سانچی در جلسه امروز كمیسیون امنیت ملی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه اعلام گردید كه در جریان اعتراضات در تهران كمتر از ۲۰۰۰ نفر بازداشت شده كه در ساعات اولیه حدودا همه آنها آزاد شدند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز به بررسی اعتراضات اخیر با حضور مسئولان از دستگاه های مربوطه پرداخت كه در این جلسه مسئولین اطلاعات سپاه حاضر شدند.

طبق توضیحات نقوی حسینی سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه گزارش مفصلی از بهره برداری كشورهای معاند و در راس آنها آمریكا، منافقین و سلطنت طلبان و سایر گروه های ضدانقلاب از فضای مجازی برای تولید بحران و اغتشاش در كشور عرضه شد.

به گفته وی، برپایه گزارش عرضه شده در تهران كمتر از ۲۰۰۰ نفر بازداشت شدند كه حدودا همه آنها در همان ساعات و روزهای اول آزاد شدند. بحث اغلب آنها هم اعتراض به مسائل اقتصادی بوده و مساله سیاسی نداشتند.

همچنین در این جلسه برومندی نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس كه از سوی كمیسیون به چین برای رسیدگی به روند نجات نفتكش سانچی اعزام شده بود، گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته ارائه نمود.

این گزارش ناظر به كلیه مراحل اقدامات انجام شده برای مهار حادثه بود كه با عنایت به نوع حادثه، انفجار و آتش سوزی رخ داده طبق گزارش عرضه شده همه كارشناسان چینی معتقد بودند كه كلیه خدمه كشتی در همان لحظات اول جان باخته اند با این حال همه تلاش ها برای نجات و مهار صورت گرفت.

در این گزارش به این مورد هم اشاره شد كه بین آنچه كه اتفاق افتاده و آنچه در فضای مجازی و جامعه مطرح شده است كاملا تفاوت وجود دارد چون هر نوع اقدام و همكاری ای كه لازم بود از سوی تیم ها و كشورهای كمك كننده بخصوص چین و ژاپن صورت گرفت اما نوع حادثه به گونه ای بود كه امكان دسترسی به داخل كشتی و نجات نبود.

همچنین در این گزارش اشاره شد كه كشتی نفتكش ایرانی یكی از مجهزترین و پیشرفته ترین نفتكش های روز دنیا بوده، مقرر است جعبه سیاه آن با حضور نماینده های كشورهای ایران، چین، ژاپن و پاناما مورد بررسی قرار گیرد. اینكه گفته شده چینی ها مایل به خاموش كردن آتش نبودند درست نیست چون كلیه كمیته های بحران خویش را آماده كرده و در صحنه حضور داشتند اما شدت آتش و گستردگی آن به حدی بود كه امكان مهار آن فراهم نبود.

نكته دیگر در این گزارش آن است كه هر دو كشتی مجهز به امكانات راهیابی و راداری بوده و در این باره نقصی نداشتند. نفت داخل نفتكش متعلق به كره جنوبی بوده و سرنشینان، كشتی و بار بیمه بودند.

در ادامه این جلسه برومندی نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجددا در پاسخ به سوالات مختلف تصریح كرد كه محموله نفت مطابق با همه اسناد متعلق به كره جنوبی بوده بنابراین هر نوع شایعه ای در این باره كذب محذب است.

در آخر این جلسه كمیسیون امنیت ملی ضمن عرض تسلیت عمیق به ملت ایران و اعلام همدردی با خانواده های داغدار، مقرر كرد كه كمیته ای در جهت ماموریت به كمیسیون تشكیل شده و مبحث را به صورت تفحص میدانی مورد بررسی دقیق تر قرار دهد. گزارش دقیق بعنوان حقیقت یاب تهیه و تقدیم مجلس شده همینطور جانباختگان این حادثه شهید خدمت نامیده می شوند.



1396/10/26
20:12:13
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز