جایگاه داران پوزهای بانكی را قطع نكنند؛

رایزنی با بانك مركزی برای حل مشكل جایگاه های سوخت

رایزنی با بانك مركزی برای حل مشكل جایگاه های سوخت ام آی جی تی: مدیرعامل شركت ملی پخش و پالایش فرآوردهای نفتی از رایزنی با بانك مركزی برای حل مشكل جایگاه داران سوخت اطلاع داد.


به گزارش ام آی جی تی به نقل از صداوسیما، محمدرضا موسوی خواه با اشاره به اینكه تصمیم بانك مركزی برای ما لازم الاجراست و باید اطاعت نماییم و حتماً دلایل عقلی پشت آن نهفته است اظهار داشت: در عین حال با ادامه اعتبار ۴۸ ساعته به جایگاه ها كمك كردیم تا مشكل جایگاه های سوخت به صورت موقت حل شود ضمن اینكه امیدواریم بانك مركزی فكری برای حداقل ۳ هزار و ۶۰۰ جایگاه كند و این جایگاه ها را از فهرست جدیدی كه مبلغ دستگاه های پوز ۲۴ ساعت بعد به حساب مالك وجه واریز می شود، خارج كند.

وی اضافه كرد: سالهاست برای عرضه به موقع فرآورده ها و جلوگیری از مشكل نقدینگی جایگاه ها اعتبار ۴۸ ساعته برابر با میانگین فروش ۴۸ ساعته جایگاه را برای جایگاه دار قائل شدیم كه این خرید را انجام دهد و با وجه فروش این محموله، محموله های بعدی را نقدی بخرد البته در قبال آن تضامین رسمی كشور را دریافت كردیم البته در این روش، جایگاه داران با یك نوبت اعتبار، بقیه خریدها را در طول سال نقدی انجام می دهند.

موسوی خواه اظهار داشت: در كل كشور سیستم شتاب فعال است و خرید هایی كه با استفاده از سیستم الكترونیك انجام می گردد مالك وجه، ۲۴ ساعت بعد می تواند از این وجه استفاده نماید كه همه جایگاه ها چه شركتی و چه جایگاه های غیرشركتی باید اینگونه خرید انجام دهند طبیعی است وقتی كه بخش اعظمی از فروش شان با استفاده از پوزهای الكترونیكی است و از آنجائیكه جایگاه دار بامداد روز بعد می خواهد خرید كند ازاین رو وجه باید در اختیارش باشد. كه متاسفانه این تصمیم بانك مركزی جایگاه ها را دچار مشكل كرده است.

مدیرعامل شركت ملی پخش و پالایش فرآوردهای نفتی اظهار داشت: از جایگاه ها درخواست می نماییم كه به قطع پوزهای بانكی اقدام نكنند زیرا با پیگیری داریم مشكل را حل می نماییم.

موسوی خواه اضافه كرد: اینكه جایگاه ها كارت بانكی را پذیرش نمی كنند احساس می كنم نتیجه شائبه ای است كه در فضای مجازی انتشار یافته، بعضاً تعدادی از جایگاه ها اطلاعیه ای نصب كردند كه فقط پول نقد می پذیرند از این رو به همكارانم گفتم با همه انجمن ها و كانون های جایگاه داران هماهنگ كنند كه این اتفاق رخ ندهد یا جایی كه این اتفاق رخ داده سریعاً​ پوزها را فعال كنند.

1396/11/15
14:45:25
5.0 / 5
4782
تگهای خبر: سوخت , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز