در جلسه شورای عالی آب تاكید شد

جهانگیری: ساماندهی رودخانه كارون باید تسریع شود

جهانگیری: ساماندهی رودخانه كارون باید تسریع شود ام آی جی تی: جلسه شورای عالی آب قبل از ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهوری اجرا شد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری در این نشست با اشاره به مصوبه پیشین شورا در خصوص اینكه رودخانه كارون باید تا اختتام برنامه ششم توسعه به لحاظ كیفی ساماندهی گردد، اظهار داشت: بر طبق این مصوبه قرار بود واحدهای صنعتی كه سبب آلایندگی این رودخانه بودند روند كاری خودرا اصلاح كنند.

وی با اشاره به اینكه «هر چقدر دیرتر وضعیت رودخانه كارون را ساماندهی نماییم، شرایط سخت تر می شود»، اظهار نمود: وضعیت این رودخانه به شكلی است كه گاهی آب آن برای مردم اهواز نیز قابل استفاده نیست و این یعنی استفاده از این آب برای مردم شهرهای اطراف نا ممكن خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از وزارت نیرو در تدوین پیشنهاد نظام نامه كارگروه های احیای زاینده رود و ساماندهی كمی و كیفی كارون بزرگ، این پیشنهاد را سازنده ارزیابی و اشاره كرد: لازم است درباب وظایف و تركیب اعضای این كارگروه ها در كمیسیون تخصصی شورای عالی آب بازبینی و اصلاحاتی صورت گیرد تا بعد از تصویب نهایی ابلاغ گردد.

جهانگیری همین طور با اشاره به گزارش رئیس سازمان هواشناسی كشور درباب میزان بارش های امسال در جلسه، اشاره كرد: برنامه ریزی برای مدیریت منابع آب كشور نیازمند پیش بینی های دقیق و جامع است و لازم است اطلاعات كافی درباب احتمال ورود به دوره ترسالی و یا استمرار خشكسالی در اختیار داشته باشیم كه این مساله لزوم جمع بندی نظرات و دیدگاه های كارشناسی و علمی را نیاز دارد.

در این جلسه كه وزرای نیرو، جهاد كشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، رئیس سازمان هواشناسی كشور گزارشی از تحلیل بارش و دمای هوای كشور از شروع مهر تا ۴ خرداد ۹۸ نمایش كرد و به تشریح پیش بینی بارش ها و دمای كشور برای سه ماه آینده پرداخت.

وی با اشاره به افزایش صددرصدی میزان بارش ها در سال آبی جاری اظهار داشت: خوشبختانه بارش های اخیر موجب شد كه كمبود بارش های مربوط به سال های بعد از سال ۹۵ جبران شود.

در ادامه این جلسه نماینده وزارت نیرو گزارشی از ساختار پیشنهادی و نظامنامه كارگروه های احیای زاینده رود و ساماندهی كمی و كیفی كارون بزرگ نمایش كرد و به تشریح چشم انداز، اهداف، اصول، ساختار و شرح وظایف این نظامنامه پرداخت.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر درباره ساختار پیشنهادی نظام نامه كارگروه های احیای زاینده رود و ساماندهی كمی و كیفی كارون بزرگ، اصل این پیشنهاد به تائید شورای عالی آب رسید و مقرر شد در كارگروه تخصصی این شورا شرح وظایف و تركیب اعضای این كارگروه ها مورد بررسی قرار گرفته و برخی از كارشناسان و صاحب نظران دانشگاهی نیز به اعضای این كارگروه ها اضافه شوند.




1398/03/08
09:57:15
5.0 / 5
4341
تگهای خبر: آب , تخصص , سازمان , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز