ضرر غول نفتی چینی از تحریم های آمریكا

ضرر غول نفتی چینی از تحریم های آمریكا ام آی جی تی: شركت نفت و گاز فراساحلی ملی چین (CNOOC) كه بزرگترین تولیدكننده فراساحلی فعال در داخل و خارج از این كشور است، به سبب تحریم های آمریكا مقابل چندین شركت نفتكش چینی در حمل نفت و گاز خود به مشكل برخواهد خورد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، آمریكا در اواخر سپتامبر چندین شركت نفتكش چینی همچون واحدهای شركت كاسكو كه بیشتر از ۴۰ نفتكش شامل ۲۶ ابرنفتكش دارد را به بهتان نقض تحریم های واشنگتن، در فهرست سیاه قرار داد.

شی ویژی، مدیر مالی واحد CNOOC Limited شركت CNOOC به رویترز گفته است: این تحریمهای روی كسب و كار ارسال نفت و گاز از میادین خارجی چین تاثیر منفی خواهد گذاشت.

گفته می شود شركت CNOOC به دنبال كرایه كشتیهای حمل گاز طبیعی مایع (LNG) برای جایگزینی با كشتیهایی است كه قبل از این مورد استفاده قرار می داد و الان به سبب تحریم شدن شركت كاسكو، قادر به استفاده از آنها نیست.

این مدیر شركت CNOOC اظهار داشت: تحریمهای مذكور روی حجم تولید نفت و گاز ما تاثیر نخواهد گذاشت برای اینكه كاسكو تنها یك شركت كشتیرانی است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شركت CNOOC تولید ۱۲۴.۸ میلیون بشكه نفت برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ را گزارش كرد كه ۹.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. تولید فراساحلی این شركت در چین به میزان ۸.۹ درصد رشد كرد و تولید خارجی ۱۱.۲ درصد افزایش داشت كه به سبب مشاركت در پروژه های جدید میدان فراساحلی اگینای نیجریه و آپاماتوكس در خلیج مكزیكوی آمریكا بود.

در این حال بعد از اینكه واشنگتن موافقت نمود مهلت موقتی دهد تا مبادلات با شركت كشتیرانی نفتكش كاسكو نهایی شود، حداقل سه نفتكش حامل محموله های نفت آمریكا به مقصد آسیا در حركت هستند. اقدام آمریكا در تحریم شركتهای كشتیرانی چینی موجب افزایش سرسام آور هزینه های حمل نفت در سراسر جهان شد و میلیون دلار به هزینه هر سفر افزود.

رویترز به نقل از منابع كشتیرانی گزارش كرد واشنگتن صدور معافیتهای موقت برای تحویل نفتی كه در نفتكشهای تحت تحریم مانده بود را در حدود ۱۵ اكتبر شروع كرد.





منبع:

1398/08/04
14:06:07
5.0 / 5
4394
تگهای خبر: تحریم , تولید , تولید نفت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز