گرداب سقوط نفت عمیقتر شد

گرداب سقوط نفت عمیقتر شد ام آی جی تی: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بعد از اینكه كاهش اضطراری نرخ های بهره آمریكا نتوانست بازارهای مالی وحشت زده از شیوع سریع اپیدمی كرونا را آرام كند، به روند نزولی اخیر خود ادامه داد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت یك دلار و ۱۳ سنت كم شد و به ۳۲ دلار و ۷۲ سنت در هر بشكه رسید. شاخص نفت برنت هفته گذشته ۲۵ درصد سقوط كرده بود كه بزرگترین كاهش هفتگی از سال ۲۰۰۸ بود. قیمت ماه آتی در سطح ۳۵ دلار و ۸۴ سنت گشوده شد اما فورا به ۳۱ دلار و ۶۳ سنت سقوط كرد.

بهای معاملات آتی نفت آمریكا با ۷۲ سنت كاهش، به ۳۱ دلار و یك سنت در هر بشكه رسید در صورتیكه ابتدای معاملات با وجود قول دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، به پایین ۳۰ دلار سقوط كرده بود.

بانك مركزی آمریكا با هدف كاستن از تنشها در بازارهای مالی، روز یكشنبه نرخهای بهره را برای بار دوم در ماه میلادی جاری به صورت اضطراری كم كرد و اعلام نمود برنامه خرید اوراق قرضه حداقل به ارزش ۷۰۰ میلیارد دلار را در هفته های آینده آغاز خواهدنمود.

قیمتهای نفت از طرف هر دو بخش عرضه و تقاضا تحت فشار شدیدی قرار گرفته اند: از یك سو نگرانیهای مستمر نسبت به اپیدمی كرونا خرید نفت را كاهش داده و از طرف دیگر افزایش تولید كشورهایی مانند عربستان سعودی و امارات نگرانیها نسبت به اشباع عرضه در بازار را تشدید كرده است.

مذاكرات اوپك و روسیه در مذاكرات اوایل ماه جاری در وین درباب تمدید توافق كاهش تولید به نتیجه نرسیدند.

سلنا لینگ، اقتصاددان بانك OCBC اظهار نمود: بازیگران بازار نسبت به این كه سیاستهای تسهیل پولی و تزریق نقدینگی بحران سلامت را حل خواهد كرد، متقاعد نشده اند.

با وجود افت شدید قیمتهای نفت و گاز طبیعی در هفته گذشته، گزارش روز جمعه شركت بیكرهیوز نشان داد شمار دكلهای حفاری نفت آمریكا هفته گذشته برای دومین هفته متوالی رشد كرده و به بالاترین سطح از دسامبر رسیده است. اما انتظار می رود با اقدام تولیدكنندگان در كاهش هزینه و فعالیت حفاری، شمار دكلها هم كاهش پیدا كند.

بر اساس گزارش رویترز، كاهش اختلاف قیمت میان نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت به پایینترین حد از سال ۲۰۱۶، توان رقابت نفت آمریكا در بازارهای بین المللی را تضعیف می كند. منابع آگاه اظهار كرده اند صادرات نفت آمریكا در ماههای آوریل و مه به میزان یك میلیون بشكه در روز كاهش پیدا خواهدنمود.





منبع:

1398/12/26
15:01:20
5.0 / 5
3472
تگهای خبر: اوپك , تولید , حفاری , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز