نفت آمریكا نزدیك ۲۰ دلار لنگر انداخت

نفت آمریكا نزدیك ۲۰ دلار لنگر انداخت ام آی جی تی: نفت آمریكا در محدوده پایین 20 دلار در هر بشكه ماند و تحت تاثیر موج پیش بینی های ناامیدكننده از كاهش تقاضای جهانی كه خوش بینی به تاثیر توافق كاهش تولید اوپك پلاس را تحت تاثیر قرار داد، با دومین كاهش هفتگی متوالی روبرو است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۱۴ سنت معادل ۰.۷ درصد كاهش به ۱۹ دلار و ۷۳ سنت در هر بشكه رسید. این شاخص روز پنج شنبه در ۱۹ دلار و ۸۷ سنت بسته شده بود و از شروع هفته جاری تابحال حدود ۱۳ درصد كاهش داشته است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۸ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت برنت روز پنج شنبه ۰.۵ درصد افزایش داشت.

اوپك در گزارش ماهانه خود پیش بینی نمود كه تقاضا برای نفت این گروه تحت تاثیر شیوع ویروس كرونا كه اقتصاد جهانی را فلج كرده است، به پایینترین میزان در سه دهه اخیر سقوط خواهدنمود.

طبق گزارش اوپك، تقاضا برای نفت اوپك در سه ماهه دوم كمتر از ۲۰ میلیون بشكه در روز خواهد بود كه از اوایل سال ۱۹۸۹ به این طرف بی سابقه شمرده می شود.

پیش تر آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی نمود كه تقاضا برای نفت در ماه میلادی جاری ۲۹ میلیون بشكه در روز سقوط خواهدنمود كه در ۲۵ سال اخیر بی سابقه است و محدودیت عرضه توسط تولیدكنندگان بزرگ نمی تواند در كوتاه مدت افت تقاضا در بازار را بطور كامل جبران كند.

عربستان سعودی و روسیه در بیانیه مشتركی در واكنش به ریزش قیمت نفت اعلام نمودند كه آماده اند تولیدشان را كاهش بیشتری دهند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رشد ذخایر نفت سراسر جهان در نتیجه كاهش مصرف نفت و سوخت ها ادامه دارد. دولت ترامپ در نظر دارد به شركت های آمریكایی برای كاهش تولید نفت پول پرداخت كند.

در این بین، شركت كونوكو فیلیپس تازه ترین غول انرژی است كه اعلام نمود فعالیت هایش را می كاهد و تولید در آمریكای شمالی را یك چهارم كاهش داده و حفاری شیل آمریكا را متوقف می كند.

شركت آرامكوی سعودی روز جمعه اعلام نمود كه از اول ماه مه به مشتریانش شامل مشتریان داخلی و صادرات خارجی، ۸.۵ میلیون بشكه در روز نفت فراهم خواهدنمود.





منبع:

1399/01/29
22:59:23
5.0 / 5
2813
تگهای خبر: انرژی , اوپك , تولید , تولید نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز