در آستانه نشست اوپك پلاس

قیمت نفت صعود كرد

قیمت نفت صعود كرد ام آی جی تی: قیمت های نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با انتظار معامله گران برای روشن شدن نتیجه مذاكرات آتی اوپك پلاس درباره تمدید كاهش تولید به میزان فعلی، افزوده شد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۵ سنت معادل ۰.۹۱ درصد افزایش یافت و به ۳۸ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۰ سنت معادل ۰.۵۶ درصد افزایش پیدا کرد و به ۳۵ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت برنت در شش هفته گذشته تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک پلاس دو برابر شده است اما هر دو شاخص قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت همچنان ۴۰ درصد از شروع سال ۲۰۲۰ تابحال کاهش نشان می دهند.

اد مورس، مدیر تحقیقات کالا در گروه مالی سیتی پیش بینی نمود که احیانا اوپک پلاس کاهش تولید فعلی را تا اول سپتامبر تمدید خواهدنمود و نشست بعدی قبل از این تاریخ برنامه ریزی می شود تا در مورد اقدام بعدی تصمیم گیری شود.

تولیدکنندگان اوپک پلاس که شامل اوپک و روسیه هستند، بمنظور تقویت قیمتها در حال بررسی ادامه کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ژوییه یا اوت هستند و تصمیم در این زمینه در نشست آنلاینی که احیانا چهارم ژوئن برگزار می شود، گرفته خواهد شد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ در این زمینه اظهار داشت: تا زمانی که پایبندی اوپک پلاس برای احیای قیمت ها ادامه داشته باشد، قیمت های نفت در محدوده بالاتری تثبیت خواهند شد.

تحت توافق اوپک پلاس که در آوریل تصویب گردید، مقرر شده بود تولید این گروه در ماههای مه و ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز محدود شود و از ژوییه تا دسامبر این محدودیت به میزان ۷.۷ میلیون بشکه در روز ادامه پیدا کند. اما عربستان سعودی مذاکراتی را برای ادامه کاهش تولید به میزان فعلی انجام داده است.

به گفته مفسرین بانک هلندی ING، روسیه مانع اصلی در مقابل تمدید کاهش تولید فعلی خواهد بود و بعید است با ادامه این میزان کاهش تولید در ماههای بعد موافقت کند.

تحلیلگران بانک کامن ولث پیش بینی کردند که اگر کاهش تولید فعلی اوپک پلاس تمدید شود، قیمت نفت تا مرز ۴۰ دلار صعود خواهدنمود.

گزارش شرکت جن اسکیپ که نشان داد ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما در هفته منتهی به ۲۹ مه به ۵۴.۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است هم از قیمتهای نفت پشتیبانی کرد. اما بر اساس نظرسنجی رویترز از مفسرین، ذخایر نفت آمریکا احیانا در هفته گذشته رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این وجود تنشهای تجاری میان چین و آمریکا بر سر قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ و همین طور آمار بخش تولید که روز دوشنبه منتشر گردید و نشان داد کارخانه های آسیایی و اروپایی برای ادامه فعالیت به سختی تلاش می کنند، رشد قیمتها را محدود کرد.





منبع:

1399/03/13
23:29:19
5.0 / 5
2383
تگهای خبر: اوپك , تولید , شركت , قیمت نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز