یك مقام مسئول نفتی خبر داد:

سهم 1300 میلیارد تومانی مناطق محروم از درآمدهای نفتی طی 7 سال

سهم 1300 میلیارد تومانی مناطق محروم از درآمدهای نفتی طی 7 سال به گزارش ام آی جی تی مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز شركت ملی نفت ایران اظهار داشت: از سال 92 تا كنون هزار و 99 پروژه عمرانی با اعتبار 13 هزار میلیارد ریالی در مناطق محروم نفتخیز اجرا شده است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از وزارت نفت، بابک دارابی اظهار داشت: از سال ۹۲ تا کنون ۱۹۸۶ پروژه تعریف و از این تعداد ۱۰۹۹ پروژه تکمیل شده است. ۸۸۷ پروژه نیز در حال اجرا می باشد. برای تکمیل ۱۰۹۹ پروژه، تا کنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و پرداخت شده و ۸۸۷ پروژه باقی مانده نیز ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که متناسب با پیشرفت فیزیکی و برمبنای صورت وضعیت ها نسبت به پرداخت اقدام می نماییم.
وی اضافه کرد: از این میان، ۹۶۹ پروژه عمرانی تعریف شده مربوط به استان خوزستان است که با اعتبار هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان اجرا می شود. تا کنون نیز ۵۷۱ پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده و ۳۹۸ پروژه باقیمانده با اعتبار هزار و ۱۲ میلیارد تومان با پیشرفت های فیزیکی متفاوت و برمبنای برنامه زمان بندی در حال پیگیری است.
مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران افزود: با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته امسال ۲۷۶ طرح با اعتبار ۲۸۲ میلیارد تومان تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که از این تعداد ۱۷۲ پروژه با اعتبار ۱۷۳ میلیارد تومان در استان خوزستان و ۶۱ پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در استان بوشهر اجرا خواهد شد.
وی درباب مناطق لطمه دیده از سیل استان خوزستان تصریح کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت ملی نفت ایران اختصاص داده شده که از این مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به نوسازی مدارس به جهت بازسازی ۱۰۹ مدرسه و ۴۰ میلیارد تومان به علوم پزشکی بابت بازسازی ۱۰۷ مرکز درمانی و همین طور اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت ۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکونی در نظر گرفته شد.
دارابی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که ۸۰ درصد نفت کشور در خوزستان تولید می شود، حدود ۵۰ درصد از اعتبارات تخصیص داده شده به خوزستان متعلق می باشد. البته اولویت فعلی دو منطقه غرب کارون و منطقه ویژه پارس است اما در ۱۰ استان نفتی دیگر مانند ایلام، کرمانشاه، فارس خراسان رضوی، هرمزگان و … نیز پروژه های عام المنفعه داریم.
وی درباره آبرسانی به غیزانیه اظهار داشت: برای طرح آبرسانی به غیزانیه، شرکت ملی نفت ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته که تا کنون ۷ میلیارد تومان آن با عنایت به اقدامات انجام شده و پیشرفت فیزیکی طرح پرداخت شده و مابقی نیز با ارائه اسناد اجرای کار، پرداخت می شود. البته این مبلغ قسمتی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح است و بقیه اعتبار مورد نیاز را باید دستگاه اجرایی متولی تامین کند. منطقه غیزانیه بیش از این اعتبار نیاز دارد.



منبع:

1399/04/20
13:49:40
5.0 / 5
2213
تگهای خبر: آب , تولید , دستگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز