وزیر نفت:

همه میادین تا اختتام دولت دوازدهم سامان می گیرد

همه میادین تا اختتام دولت دوازدهم سامان می گیرد به گزارش ام آی جی تی وزیر نفت اظهار داشت: قراردادهای IPC شكل تكامل یافته بیع متقابل است، ولی چون جدید بود مخالفانی داشت.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، بیژن نامدار زنگنه امروز در مراسم امضای بهره برداری و طرح توسعه میدان نفتی یاران با اعلان اینکه شرایط سختی به لحاظ کرونا و تحریم ها هم اکنون حاکم است، اظهار داشت: نهایت تلاش خودرا می نماییم تا از فشار به مردم در بخش نفت کاسته شود. در همین راستا حداکثر توان خودرا به کار گرفته ایم تا محصولات بهداشتی را که مورد استفاده مردم است، در حالت حداکثری تولید نماییم.
وی اضافه کرد: محصولاتی که پایه واساس آن مربوط به صنعت پتروشیمی است، شامل شوینده ها، مواد ضدعفونی و مواد اولیه برخی پوشش ها و لوازم ایمنی درمانی است.
وزیر نفت با بیان اینکه در شرایط کنونی ایجاد اشتغال برای مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: با وجود اینکه در شرایط سخت قرار داریم که کمبود منابع وجود دارد اما ظرفیت تولید خودرا تا حداکثر ممکن بالا می بریم تا هر وقت لازم شد با توان تولیدی بالا به بازار برگشته و سهم خودرا از بازار نفت بگیریم.
به گفته این مقام مسئول، ایران تسلیم نمی گردد و با قدرت به توانمندسازی صنعت نفت خود ادامه خواهد داد که امضای قرارداد بهره برداری و توسعه میدان مشترک نفتی یاران از نمونه های چنین تصمیمی است.
زنگنه با بیان اینکه در میدان گازی مشترک پارس جنوبی با حداکثر توان در حال تولید هستیم و از ۲۷ فاز برداشت انجام می دهیم، توضیح داد: بهره برداری از دو پالایشگاه مربوط به پارس جنوبی به سبب تحریم ها به کندی انجام شد اما با حداکثر توان به تولید می پردازیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با تاکید بر اینکه هیچ قرارداد IPC را بدون حضور شرکت ایرانی منعقد نمی نماییم، افزود: میدان گازی بلال که اثبات شده است یال شرقی پارس جنوبی است و همین طور میدان گازی فرزاد بی به زودی تعیین تکلیف و قرارداد آن نهایی می شود. این در حالیست که قرارداد میدان پایدار غرب و آبان نیز نافذ شده است.
زنگنه اشاره کرد: به جرأت می توان گفت تمامی قراردادهای میادین نفتی و گازی کشور تا اختتام فعالیت این دولت تعیین تکلیف شده و سروسامان می گیرد.
وی با اعلان اینکه مدل قراردادیIPC همان شکل تکامل یافته بیع متقابل است، اظهار داشت: چون این شکل قرارداد جدید بود مخالف هایی داشت. بطور کلی هر چه جدید باشد، مخالفانی دارد، در صورتیکه این قراردادهای IPC جدید نبود و تنها نوع تکامل یافته فرم بیع متقابل بود که در آن پاداش به بهره بردار برمبنای افزایش تولید داده می شد.
وزیر نفت افزود: در این قراردادی که امروز امضا می شود نیز ۲.۵ دلار برای هر بشکه برای افزایش برداشت بعنوان پاداش در نظر گرفته شده است. این قرارداد ۱۰ ساله است که می تواند بیشتر نیز باشد.
به گفته این مقام مسئول نمی گردد مسائل امروز نفت را با مدل صد سال قبل مدیریت کرد. در شرایط کنونی به شرکت های دانش بنیان نیاز داریم. چنانچه در بخش بازرگانی نفت نیز شرکت های هر چند کوچک ایرانی فعال شده اند که در بخش های مختلف به ما کمک می کنند. این در حالیست که همچنان زیر بغل آنها را گرفته ایم اما در صورت رفع تحریم ها، می توانند نقش مؤثری در بخش بازرگانی نفت ایفا کنند.





منبع:

1399/04/22
15:07:58
5.0 / 5
2188
تگهای خبر: آب , پالایشگاه , پتروشیمی , تحریم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز