افزایش بدهی تولیدكنندگان نفت خلیج فارس به ۴۹۰ میلیارد دلار

افزایش بدهی تولیدكنندگان نفت خلیج فارس به ۴۹۰ میلیارد دلار به گزارش ام آی جی تی به دنبال سقوط قیمت نفت و بحران ویروس كرونا، كشورهای تولیدكننده نفت حوزه خلیج فارس حداكثر ۴۹۰ میلیارد دلار بدهی در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ پیدا خواهند كرد.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند و عربستان سعودی و امارات متحده عربی و کویت جزء بزرگترین تولیدکننده نفت عضو اوپک به شمار می روند.

این کشورها از افت شدید قیمت های نفت و شیوع پاندمی ویروس کرونا در سال میلادی جاری به شدت ضربه خورده اند و وضعیت مالی آنها وخیم شده و ثروت خزانه های دولتی شان تحلیل رفته است.

سقوط قیمت نفت و کاهش تقاضا برای نفت در دوران شیوع پاندمی ویروس کرونا عربستان سعودی را که بزرگترین صادرکننده نفت عضو اوپک است، وادار کرده مالیات بر ارزش افزوده را سه برابر کرده و دور جدیدی از تدابیر ریاضت اقتصادی را به اجرا بگذارد.

صندوق بین المللی پول هفته گذشته برآورد کرد سقوط قیمت و کاهش تولید نفت به صادرکنندگان نفت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا صدمه خواهد زد و مجموع درآمدهای نفتی این کشورها سال جاری ۲۷۰ میلیارد دلار در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاسته می شود.

افت شدید قیمت نفت در اوایل سال میلادی جاری به موانع بیشتری برای اقتصادهای تولیدکننده نفت خاورمیانه افزوده است و هم زمان اقتصاد این کشورها از محدودیت های قرنطینه که برای مقابله با شیوع کرونا وضع شده بودند صدمه دیده و رشد منفی پیدا کردند.

بر اساس گزارش اوایل پرایس، طبق پیشبینی رسمی صندوق بین المللی پول، اقتصادهای منطقه خلیج فارس سال جاری به علت سقوط قیمت نفت مجموعا ۷.۶ درصد رشد منفی خواهند داشت در حالیکه این وام دهنده جهانی پیش تر رشد منفی ۲.۷ درصدی را برای این منطقه پیشبینی کرده بود.





منبع:

1399/05/01
13:41:10
5.0 / 5
2219
تگهای خبر: اوپك , تولید , تولید نفت , خلیج فارس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز