سالانه چند كنتور برق هوشمند می شود؟

سالانه چند كنتور برق هوشمند می شود؟ به گزارش ام آی جی تی مدیر كل دفتر هوشمندسازی و تكنولوژی های جدید شركت توانیر اظهار داشت: امسال برنامه های جدی را برای توسعه طرح هوشمندسازی صنعت برق در نظر گرفته ایم و برآورد می شود كه سالانه حدود دو میلیون كنتور برق هوشمندسازی شود.


هادی مدقق در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای هوشمندسازی کنتور مشترکان صنعت برق اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد مشترکان بالای ۳۰ کیلووات که عموما مشترکان بزرگ اداری، کشاورزی، صنعتی و تجاری بزرگ هستند به کنتورهای هوشمند تجهیز شدند.
وی با اعلان اینکه هر سال بیش از یک میلیون مشترک جدید به مجموع مشترکان صنعت برق اضافه می شوند، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از امسال تمام مشترکان جدید باید مجهز به کنتور هوشمند شوند و به همین میزان نیز سالیانه کنتورهای فرسوده به کنتورهای هوشمند تعویض می شوند.
بگفته مدیر کل دفتر هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید شرکت توانیر طبق مصوبه قانون بودجه سال ۱۳۹۹ موظف هستیم که قسمتی از مشترکان پر مصرف را به کنتور هوشمند مجهز نماییم که اگر این برنامه ها کنار هم بگذاریم می توانیم بگوییم که سالیانه حدود ۲ میلیون مشترک را از امسال به کنتورهای هوشمند مجهز خواهیم کرد.
مدقق با تاکید بر اینکه برنامه های هوشمندسازی در طرح شرکت های توزیع هوشمند، مشتری هوشمند و حاکمیت هوشمند تعریف شده است، اظهار نمود: این سه بخش که جز نقشه هوشمندسازی راه صنعت برق است را در امتداد برنامه های تحول دیجیتال در صنعت برق دنبال می نماییم که هدف اصلی شفاف سازی و تا حد امکان غیر حضوری کردن خدمات مشتریان است.
وی با اعلان اینکه برای این مهم ۲۴ برنامه مدون شده است، اظهار داشت: به سبب اینکه مباحث مطرح شده در این محورها جدید بوده با انجمن علمی شبکه هوشمند که متشکل از اساتید دانشگاه و صنعت است تواهم نامه ای را با هدف ایجاد ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه امضا کردیم.
مدیر کل دفتر هوشمندسازی و تکنولوژی های جدید شرکت توانیر با اشاره به خاصیت های هوشمندسازی و تاثیرات آن در صنعت برق، اظهار داشت: هوشمندسازی درواقع استفاده از فناوری های روز در حوزه فناوری اطلاعات است نتیجه اصلی هوشمندسازی بحث افزایش راندمان، سلامت اداری، کاهش تلفات و مباحث زیست محیطی زیست، است، همین طور این مساله سبب افزایش خدمات غیرحضوری و افزایش رفاه مشترکان نیز می شود.




منبع:

1399/05/04
14:00:30
5.0 / 5
2229
تگهای خبر: خدمات , شركت , صنعت , مشترك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز