صادرات نفت عربستان افزایش یافت

صادرات نفت عربستان افزایش یافت صادرات نفت عربستان سعودی در ژوییه از ركورد پایینی كه در ژوئن داشت، افزایش یافت و به 5.73 میلیون بشكه در روز رسید.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، طبق آمار سازمان JODI، صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز رسیده بود که پایینترین میزان از سال ۲۰۰۲ به این سو بود.

تولید نفت اوپک در ژوییه تحت تاثیر اختتام کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و متحدانش که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس انجام گرفته بود، بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

تسهیل محدودیتهای قرنطینه و عرضه محدودتر نفت کمک کرد قیمت نفت برنت بعد از سقوط به ۱۵ دلار و ۹۸ سنت در آوریل، به بالای ۴۰ دلار در هر بشکه در ژوییه صعود کند. با این همه افزایش قیمت نفت به سبب نگرانیها از موج دوم شیوع ویروس کرونا محدود شد.

اوپک هم اکنون محدودیت عرضه خودرا به ۷.۷ میلیون بشکه در روز معادل حدود هشت درصد از تقاضای جهانی رسانده است و بعید است کاهش بیشتر تولید را اعلام نماید.

تولید نفت عربستان سعودی در ژوییه بر اساس ماه به ماه ۱۳.۳ درصد رشد کرد و به ۸.۴۸ میلیون بشکه در روز رسید که پایینترین میزان از دسامبر سال ۲۰۰۲ به این سو بود.

تولید پالایشگاههای نفت عربستان سعودی در ژوییه ۱۳.۲ درصد کم شد و به ۲.۰۹ میلیون بشکه در روز رسید و مصرف مستقیم نفت به میزان ۱۷۶ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۶۴۵ هزار بشکه در روز رسید.

مجموع تقاضای داخلی برای فرآورده نفتی در ژوییه ۲۱۹ هزار بشکه در روز رشد کرد و به ۲.۳۸ میلیون بشکه در روز رسید.

در این بین، عربستان سعودی قیمت فروش رسمی نفت سبک عرب لایت به آسیا در اکتبر را کم کرد که بی سابقه ترین تخفیف از ماه مه تابحال بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمارهای صادرات ماهانه از طرف ریاض و سایر اعضای اوپک به سازمان JODI ارائه شده و در وب سایت این سازمان منتشر می شود.





منبع:

1399/06/28
14:20:29
5.0 / 5
1296
تگهای خبر: اوپك , پالایشگاه , تولید , تولید نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز