به بهانه حادثه نفتكش ایرانی گزارش شد؛

بزرگترین حوادث نشت كشتی های نفت كش از سال ۱۹۷۰ به بعد

بزرگترین حوادث نشت كشتی های نفت كش از سال ۱۹۷۰ به بعد ام آی جی تی: سوانح نفت كش ها كه سبب به وجود آمدن نشت و آلودگی نفتی با آلودگی بیشتر از ۷۰۰تن در دریاها شده است، به صورت مداوم از میانگین ۲۴. ۵ حادثه در دهه ۱۹۷۰ به ۱. ۷ حادثه از ۲۰۰۷ به بعد، كاهش یافته است.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، رویترز روز گذشته در گزارشی ضمن اشاره به حادثه برخورد یك كشتی چینی با یك فروند نفتكش ایران در آبهای چین، حوادث كشتی های نفتكش از ۱۹۷۰ به بعد كه منجر به نشت نفت و آلودگی آبها شده است را مورد اشاره قرار داد.
یك نفت كش ایرانی تحت مدیریت شركت ملی كشتی رانی ایران روز گذشته بعد از برخورد با یك كشتی باری چین در دریای شرق چین آتش گرفت و هنوز با وجود تلاش های فراوان از ۳۲ خدمه آن اطلاعی در دسترس نیست. از ۳۲ خدمه این كشتی همگی ایرانی بودند به جز دو نفر كه ملیت بنگلادشی داشتند.
محمد راستاد، سرپرست سازمان بنادر و دریانوردی ایران اظهار داشت: به دلیل نشت نفت شعله های آتش تا شعاع گسترده ای در پیرامون این كشتی زبانه می كشد و تلاش ها برای جستجو و نجات به سختی در حال انجام می باشد. این كشتی ۱۳۶ هزار تن (معادل ۱ میلیون بشكه) نفت فوق سبك حمل می كرد.
به گزارش رویترز، طبق اعلام فدراسیون بین المللی مبارزه با آلودگی صاحبان نفت كش ها (آی تی اوپی اف)، سوانح نفت كش ها كه سبب به وجود آمدن نشت و آلودگی نفتی با آلودگی بیشتر از ۷۰۰ تن در دریاها شده است، به صورت مداوم از میانگین ۲۴. ۵ حادثه در دهه ۱۹۷۰ به ۱. ۷ حادثه از ۲۰۰۷ به بعد، كاهش یافته است.
آنچه در زیر آمده است لیستی از حوادث منجر به نشت نفت تانكرهای نفت كش از ۱۹۷۰ تا كنون است كه در آن از اطلاعات پایگاه داده های آی تی اوپی اف استفاده شده است.
۲۰۰۷: هیبی استریت در كره جنوبی؛ ۱۱ هزار تن.
۲۰۰۲: پرستیژ در اسپانیا؛ ۶۳ هزار تن.
۱۹۹۹: اریكا در فرانسه؛ ۲۰ هزار تن.
۱۹۹۶: سی ان پرست در ولز؛ ۷۲ هزار تن.
۱۹۹۱: ای بی تی سامر در آنگولا ۲۶۰ هزار تن.
۱۹۸۹: خارك ۵ در مراكش؛ ۷۰ هزار تن.
۱۹۸۶: اكسون مالدز در آلاسكا؛ ۳۷ هزار تن.
۱۹۸۳: كاستلو دبلور در آفریقا جنوبی؛ ۲۵۲ هزار تن.
۱۹۷۹: آتلانتیك امپرس در دریای كارائیب؛ ۲۸۷ هزار تن.
این تناژ شامل كل نفت از دست رفته است و در بر گیرنده نفتی است كه سوخته شده یا در كشتی غرق شده باقی مانده است.

1396/10/18
14:55:08
5.0 / 5
5385
تگهای خبر: نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز