با وجود وعده ها

صادرات گاز به عمان سال آینده آغاز نمی شود!

صادرات گاز به عمان سال آینده آغاز نمی شود! ام آی جی تی: با وجود اینكه بیژن زنگنه در برنامه ای كه بعنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم عرضه كرد ذكر كرده بود صادرات گاز به عمان از سال ۱۳۹۷ و با ۱۰ میلیون مترمكعب در روز آغاز خواهد شد، مدیرعامل شركت ملی نفت ایران این مورد را حدودا غیرممكن دانست.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از ایسنا، معاون اول رئیس جمهوری، اوایل مهرماه سال قبل در دیدار علی بن سعود السنیدی، وزیر بازرگانی و صنایع عمان نفت، گاز و انرژی را زمینه های مناسب همكاری میان ایران و عمان دانست و اظهار داشت: خوشبختانه احداث خط انتقال گاز ایران به عمان مراحل نهایی را طی می كند كه باید هرچه سریعتر موانع پیش روی این پروژه برطرف و به مرحله اجرا درآید. زنگنه هم در اواخر سال ۱۳۹۵ درمورد صادرات گاز به عمان اعلام نموده بود مدل صادرات گاز به عمان تا ۱۰ اسفند مشخص می شود، اما این مورد تحقق نیافت.

در نهایت زنگنه در برنامه ای كه بعنوان وزیر پیشنهادی نفت در دولت دوازدهم عرضه كرد ذكر كرده بود صادرات گاز به عمان از سال ۱۳۹۷ و با ۱۰ میلیون مترمكعب در روز آغاز خواهد شد كه این میزان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به ۲۵ میلیون مترمكعب در روز خواهد رسید. همینطور در بازه های زمانی مختلف تصریح كرد این مورد دنبال می گردد و حدودا بحث نقشه برداری آن تمام شده است. مشاور اسناد مناقصه و پیشنهاد خویش را تهیه و عرضه می كند كه در این زمینه مناقصه برگزار گردد.
از سوی دیگر اعلام گردید گازپروم احیانا در پروژه احداث خطوط گاز ایران –عمان شركت می كند و این شركت علاقه زیادی در چشم انداز احداث خطوط گاز ایران-پاكستان-هند و ایران–عمان مشاهده می گردد.

با این حال علی كاردر، مدیرعامل شركت ملی نفت ایران درمورد این مورد به ایسنا اظهار داشت: گازپروم می خواهد این مورد را مطالعه كند و معلوم نیست صد در صد حضور داشته باشد یا نه.

وی به این سوال كه آیا صادرات گاز به عمان از سال آینده آغاز خواهد شد یا خیر، پاسخ داد: فكر نمی كنم صادرات گاز به عمان از سال آینده آغاز شود. این مورد در مرحله مطالعه قرار دارد و باید بررسی شود خط از كدام نقطه باید بگذرد تا طراحی شود.




1396/11/20
21:49:41
5.0 / 5
4985
تگهای خبر: صادرات , گاز , نفت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز