وزیر نیرو:

صنایع به سمت استفاده از فاضلاب گرایش پیدا كرده اند

صنایع به سمت استفاده از فاضلاب گرایش پیدا كرده اند ام آی جی تی: اهواز - وزیر نیرو اظهار داشت: سهمیه صنایع در حوزه آب شرب در حال كاهش است و آنها به سمت استفاده از فاضلاب در حال گرایش هستند.



به گزارش ام آی جی تی به نقل از مهر، رضا اردكانیان شامگاه امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار نمود: یك مركز تولید اطلاعات آب و هواشناسی در سازمان آب و برق خوزستان بهره برداری می نماییم.
وی در مورد سفرش به خوزستان هم بیان كرد: هفت شروع عملیات و ۱۱ مورد بهره برداری در حوزه آب و برق داریم كه بالغ بر ۷۶۸ میلیارد تومان و ۴۱۶ میلیون یورو هزینه می گردد.
اردكانیان در مورد میزان بارندگی در كشور هم اظهار داشت: حدودا تمام استان ها میزان بارش منفی داشتند و فقط كردستان نیم درصد بیشتر از متوسط داشته است. كهگیلویه و بویراحمد ۵۵ درصد منفی و مركزی ۴۸ درصد منفی است. یك استان مثبت داریم آذربایجان غربی كه ۹.۷ درصد مثبت است. بارش باران در خوزستان ۵۱ درصد منفی است. استان فارس ۶۳.۵ درصد منفی و استان اصفهان هم ۶۵.۴ درصد منفی هستند. باراش باران در استان كرمان ۶۵.۵ درصد منفی است و استان سیستان و بلوچستان ۷۴.۵ درصد منفی است و در سطح كل كشور ۴۴ درصد منفی هستیم.
وزیر نیرو اظهار نمود: خشك ترین سال طی نیم قرن اخیر همین امسال است. ۹ هزار و ۳۰۰ مگاوات تولید نیروگاه های برقی در سال قبل بوده كه امسال در بهترین حالت پنج هزار مگاوات خواهد بود. در بهترین حالت هم ۴ هزار مگاوات افزایش مصرف خواهیم داشت.
اردكانیان عنوان كرد: درست است كه خیلی بیشتر و سریعتر باید كار نماییم ولی در شاخص های بهره مندی آب شرب وضعیت غرورآمیزی داریم. ۸۰ درصد فاضلاب های دنیا به رودخانه ها می ریزد و فقط ۲۰ درصد آن تصفیه می گردد ولی در ایران این درصد در شهری ۶۷ و در بخش روستایی ۴۸ درصد است.
وی اضافه كرد: تأمین آب شرب حیاتی می باشد و با هر وضعیتی كه باشد آب شرب باید تأمین شود شاید برخی مواقع به علت كاهش بارندگی یا مسائل دیگر كیفیت آن تحت شعاع قرار بگیرد ولی تأمینش برای ما اولویت دارد.
وزیر نیرو بیان كرد: هفت میلیارد مترمكعب آب در بخش شرب و بهداشت كشور مصرف می نماییم كه چهار میلیارد آن فاضلاب می گردد. سهمیه صنایع در حوزه آب شرب در حال كاهش است و آنها به سمت استفاده از فاضلاب در حال گرایش هستند.

1397/01/30
15:26:06
5.0 / 5
4578
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
MIGT انرژی ، توربین، گاز ، ام آی جی تی

migtco.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ام آی جی تی محفوظ است

ام آی جی تی

وبسایت اقتصادی با تمرکز بر نفت و گاز